جمعه ٢٩ تير ١٣٩٧ - 
1 2 3 4
 
منو اصلی
صفحه اصلي > اخبار  


  چاپ        ارسال به دوست

جلسه شورای مدیران گروه های آموزشی بالینی

سومین جلسه شورای مدیران گروه های آموزشی بالینی

سومین جلسه شورای مدیران گروه های آموزشی بالینی با حضور دکتر سید امیر محسن ضیایی، معاون آموزشی دانشگاه، دکترشاهین شادنیا قائم مقام و معاون اجرایی معاون آموزشی، مدیران گروه های بالینی و مدیران ستادی حوزه معاونت آموزشی دانشگاه 3 تیر ماه در سالن شهید بهشتی دانشگاه  برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر ضیایی ضمن مروری بر دومین جلسه مدیران گروه بالینی دانشگاه گفت: موضوع مراقبت های بالینی با محور بیمار در محیط های آموزشی از برنامه های تحول در نظام آموزشی و سیاست های فعلی و جاری دانشگاه است و به منظور دستیابی به این هدف باید پتانسیل های موجود بررسی و نسبت به رفع موانع اقدام شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر از نظر نیروهای ارائه کننده نظام سلامت به نسبت سایر بخش های کشور در وضعیت خوبی قرار داریم و همچنین در نظام ارائه کننده های خدمات نیز در وضعیت مطلوبی قرار داریم زیرا بهترین استعداد وارد سیستم پزشکی می شوند که خود یک مزیت است.

وی در ادامه افزود : اولین و مهمترین رکن آموزش بالینی امنیت و مراقبت از بیمار است . دانشگاه های علوم پزشکی ضمن اینکه آموزش می دهند در واقع ارائه کننده خدمات سلامت به جامعه هم هستند به همین منظور گفته می شود دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی زیرا دانشگاه ها نه تنها در مقابل جامعه مسوول و پاسخگو  است بلکه با ارائه خدمات مبتنی بر سیستم آموزشی با اولویت بیشتری نسبت به دیگر سازمان ها در پیشگیری و درمان جامعه باید فعال و پیشتاز باشند.

معاون آموزشی دانشگاه تصریح کرد: نظام آموزشی باید حافظی برای برای نظام ارائه کننده خدمت باشد. این دو نظام را باید با برنامه ریزی همسو کرد و هدف اصلی نیز امنیت و مراقبت از بیمار در نظر گرفته شود.

دکتر ضیایی در خصوص 10 شاخص پایش شده در مراکز آموزشی و درمانی که محصول کار کمیته بهره وری و از بخش های مرتبط با آموزش دانشگاه استخراج شده است گفت:در فاز اول بهره وری به ده شاخص توجه شده که عبارتند از حضور فیزیکی اعضاء هیات علمی ، سیستمهای نظارتی دانشگاه در این خصوص بسیار حساس هستند و حضور فیزیکی یکی از حداقل فعالیت هایی است که حتماً باید پایش شود . البته در سیستم جدید که به صورت خود اظهار در نظر گرفته شده است دیگر فعالیت های اعضاء هیات علمی اعم از پایان نامه ها و کار های پژوهشی هم در نظر گرفته شده است. در واقع در سیاست جدید دانشگاه سنجش فعالیتهای اعضای هیات علمی از Full timeبه Full effortتغییر پیدا کرده است

دکتر ضیایی در ادامه با معرفی دیگر  شاخص های پایش شده در مراکز بالینی گفت: اطلاع رسانی به هیات علمی، عملکرد جنرال فلوشیپ، pre admission،meanstay،ontime visit،working round، consultation by senior resident  و ماموریت اعضاء هیات علمی و جلب مشارکت روسای بخش از دیگر شاخص های تعیین شده است .

دکتر ضیایی اذعان داشت: تمام ماموریت های اعضاء هیات علمی باز نگری خواهد شد .همچنین وی از مدیران گروه ها و روسای بخشهای آموزشی خواستند در سیاستها ی گروه و دانشگاه و جلسات ادواری که با مدیران گروه های بالینی برگزار می شود نقشی فعال و موثر داشته باشند.

در ادامه جلسه معاون آموزشی با اشاره به وضعیت موجود از مدیران گروه های بالینی خواستند : در مصرف دارو و تجهیزات آموزشی مدیریت لازم لحاظ شود .

دکتر وحید شاهی مدیر امور تحصیلات تکمیلی دانشگاه در این جلسه گزارشی از راند اول برنامه جامع آموزش بالینی با محوریت بیمار Education Patient Centerad Clinical جهت اعضاء ارائه کرد و افزود: انتظار عمومی در این راند این است که اطلاع رسانی به اعضای هیات علمی به صورت مطلوب صورت بگیرد ، شروع Installation را داشته باشیم و پتانسیل های موجود را کشف و به بهروری مطلوب برسیم تصویر فراگیر از مراکز و توزیع دستیاران و اعضای هیات علمی در مراکز در سطح بالا و قابل قبولی داشته باشیم .

گفتنی است ، در این جلسه مدیران گروه های بالینی به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند. زمان بندی و استمرار در پایش گروه ها، ثبات مدیریت گروه ها ، توجه به رشته های بین رستگی، بازنگری گاید لاین ها، توجه به اخلاق حرفه ای و فاصله گذاری بین امتحانات بورد و پره بورد بخشی از این مطالب بود.


٠٧:٤٤ - شنبه ٩ تير ١٣٩٧    /    عدد : ٦٣٨٦٧    /    تعداد نمایش : ٥٢


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی
شهید بهشــتی
آدرس : تهران - بزرگراه شهید چمران خیابان یــمن - خیابان شهید اعــرابی جنب بیمارستان آیت الله طالقانی

تلفن : 23871 - 021
پست الکترونیک : info@sbmu.ac.ir
 
 
© تمامی حقوق این سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شهید بهشتی می باشد.