شنبه ٢٦ آبان ١٣٩٧ - 
1 2 3 4
 
منو اصلی
صفحه اصلي > اخبار  


  چاپ        ارسال به دوست

روند اجرای طرح تحول و نوآوری آموزش در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

دکترسیدامیرمحسن ضیائی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تمام مدیریت های ستادی وزارت بهداشت در طی دو دهه گذشته سعی کرده اند تغییرات و اصلاحاتی را در مجموعه آموزش پزشکی ایجاد کنند که هم نقص های گذشته را جبران کنند و هم نگاهی به آینده داشته باشند. 
وی با اشاره به اینکه هر صاحب نظری که با نظام آموزشی ادغام یافته ما آشنایی داشته باشد و بخواهد تغییرات مثبتی ایجاد کند معمولاً به راه حل های نسبتاً یکسانی می رسد، ادامه داد: هر مدیر ارشد آموزش عالی برای تدوین یک برنامه تحولی، نظام آموزشی را مطالعه میکند، اجزای نظام را تحلیل میکند ، برای بهبود بهره وری و اصلاح آن تغییراتی را پیشنهاد میکند و با اجرای قوی و مستمر  این تغییرات مثبت را ایجاد می کند. 
 
دکتر ضیائی اذعان داشت: آنچه که البته همیشه بیشتر مورد چالش بوده است اجرای این نسخه ها است و به همین دلیل پیشنهادات مورد توافق اصلاح نظام آموزشی در محیط، کمتر صورت اجرایی به خود می گیرد لذا مهمترین فاز اصلاح ،ارائه طرحی متناسب با مأموریت های دانشگاه، نیازهای موجود و منابع در دسترس است که برای اجرای آن در دانشگاه درگیر کردن اعضاء محترم هیأت علمی بعنوان مهمترین و تأثیرگذارترین سرمایه انسانی دانشگاه اهمیت زیادی داشته و میتواند ضامن اجرای برنامه های تحولی باشد.
وی یادآور شد:علیرغم اینکه برای اجرای هر برنامه ای زیرساخت ها و سخت افزارها مهم هستند، ولی آنچه مهم تر است تغییر باور و نگرش و تغییر فرآیندهای نرم افزاری و مغز افزاری ماست و اگر اکثریت اعضاء هیأت علمی با این دستورالعمل ها همراه باشند و اقناع شده باشند و آن را ضرورت بدانند آنگاه امید به تغییر ایجاد می شود.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه درآمدهای ناپایدار گذشته ما هزینه های پایدار امروز را ایجاد کرده،گفت: دیگر خبری از پرداخت های بدون برنامه و یا کمکی نیست. باید در این فضا حرکت کنیم، باید از زیر ساختهایی که در طی ۶۰ سال در این دانشگاه ایجاد شده، سرمایه انسانی عظیم آن، تجربه سازمانی گرانقدر این مجموعه و برند بزرگ این دانشگاه که سرمایه¬های عظیمی هستند فرصت ایجاد کرده و همه با هم دانشگاه را به جلو ببریم.
سیاست دولت در حال حاضر تأمین منابع به شرط بهره وری و تحویل آنچه که تعهد کرده ایم در زمان مشخص با تعداد معین و کیفیت مورد انتظار است یعنی از منظر منابع عمومی باید انتظار تأمین فقط بخشی از هزینه های دانشگاه و نه همه آن را داشته باشیم و سایر نیازهای دانشگاه با درآمدهای اختصاصی ایجاد شده باید تأمین و اداره شود و این نیاز به برنامه ریزی دقیق تر، کار بیشتر،  تعهد سازمانی بالاتر و تلاش متعهدانه تر درافزایش بهره وری در همه ابعاد دارد.
 
 درادامه می توانید مطالب دکتر ضیائی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را  اینجا  بخوانید


١٢:٢٥ - دوشنبه ٢٣ مهر ١٣٩٧    /    عدد : ٦٨٧٩٤    /    تعداد نمایش : ١٤٩


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی
شهید بهشــتی
آدرس : تهران - بزرگراه شهید چمران خیابان یــمن - خیابان شهید اعــرابی جنب بیمارستان آیت الله طالقانی

تلفن : 23871 - 021
پست الکترونیک : info@sbmu.ac.ir
 
 
© تمامی حقوق این سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شهید بهشتی می باشد.