×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1397/07/28 - 14:37
  • بازدید : 1231
  • تعداد بازدید : 65
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

در راستای سلسله نشست های معاونت آموزشی با مراکز آموزشی و درمانی:

اولین جلسه هم اندیشی با مسئولان مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی شهدا تجریش با موضوع برنامه جامع آموزش بالینی با محوریت مراقبت از بیمار با حضور دکتر سید امیر محسن ضیایی معاون آموزشی دانشگاه، دکترشاهین شادنیا معاون اجرایی معاونت­آموزشی، دکتر وحید­شاهی مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه، دکتر فرهادی نسب مدیر امور هیات علمی دانشگاه، دکتر طبیبی رییس دانشکده پزشکی، دکتر فروزانفر رئیس بیمارستان شهدا تجریش و دکتر حاجی مرادی معاون درمان بیمارستان و روسای بخش های این مرکز سه شنبه، بیست و چهارم مهر ماه در سالن شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار گردید.

جلسه هم اندیشی با محوریت مراقبت از بیمار در بیمارستانهای آموزشی

اولین جلسه هم اندیشی با مسئولان مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی شهدا تجریش با موضوع برنامه جامع آموزش بالینی با محوریت مراقبت از بیمار با حضور دکتر سید امیر محسن ضیایی معاون آموزشی دانشگاه، دکترشاهین شادنیا معاون اجرایی معاونت­آموزشی، دکتر وحید­شاهی مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه، دکتر فرهادی نسب مدیر امور هیات علمی دانشگاه، دکتر طبیبی رییس دانشکده پزشکی، دکتر فروزانفر رئیس بیمارستان شهدا تجریش و دکتر حاجی مرادی معاون درمان بیمارستان و روسای بخش های این مرکز سه شنبه، بیست و چهارم مهر ماه در سالن شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار گردید.

 به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی، در ابتدای جلسه دکتر ضیایی ضمن تشکر از حضور رئیس بیمارستان و روسای بخش ها وهمکاران شرکت کننده گفت :بیمارستان در درجه اول محل مراقبت از بیمار و ارائه خدمت درمانی است و بالطبع این خدمت باید از استاندارد لازم برخوردار باشد و تضمین کیفی داشته باشد.وی افزود: بیمارستان آموزشی یک مرکز ارائه خدمات درمانی پیشرفته و عمدتاً از مراکز ارجاع ملی است و Case Mix Indexدر این مراکز حاکی از پیچیده بودن بیماران ،بیماران بشدت بد حال و یا بیماران نیازمند به استفاده از روشهای درمانی نوظهور وپیشرفته می باشد.

دکتر ضیایی در ادامه تصریح کرد: نتیجه فعالیتهای بیمارستانهای آموزشی در کشورهای توسعه یافته ابتدا رضایت بیمار و پیامدهای درمانی است سپس رضایت فراگیران از جریان آموزشی و کیفیت آموزش در آن مرکز و البته جذب گرانت برای پژوهش در آن مرکز است. بیمارستان آموزشی علاوه بر مسئولیت مراقبت از بیمار مسئولیت ثانویه تربیت نیروی انسانی متخصص را نیز به عهده دارد و این مسئولیت ثانوی است و نباید ماموریت اصلی را با مشکل مواجه نماید،  بلکه باید آن را پشتیبانی کرده. همانند آنچه که در حال حاضر در کشورهای توسعه یافته در جریان است و در بیمارستانهای آموزشی معتبر ماموریت های بیمارستان یکدیگر را تقویت می کنند و هیچکدام مخل دیگری نیست و نتیجه ها معمولاً متناسب با هم هستند. وی اذعان داشت: در بیمارستانی که مراقبت از بیمار با کیفیت بالاتری جریان دارد آموزش معتبرتر و کیفی تری را شاهد هستیم و دانش آموختگان جایگاه های پر رقابت تری را حائز می شوند و سفارش های پژوهشی بیشتری را نیز دریافت می نمایند .

معاون آموزشی دانشگاه در ادامه به بیان اینکه مهمترین عامل ایجاد تغییرات مثبت در این حیطه، اعضای هیات علمی هستند و در این راستا طرح جامع آموزش بالینی با محوریت مراقبت از بیمار بدنبال بهبود مراقبت از بیمار و ارتقاء کیفی آموزش بالینی در بیمارستانهای دانشگاه است اظهار داشت :  در محیطی که مراقبت از درمان درست در جریان است امکان آموزش مناسب بوجود می آید و ما باید بدانیم مراقبت از بیمار باید بی خطر، به موقع، تاثیر گذار، کارآمد، عادلانه و بیمار محور باشد .

دکتر ضیایی در خاتمه از تشکیل کمیته بهره وری بیمارستان های آموزشی در ستاد دانشگاه و مدیریت نحوه اداره بیمارستان با هدف تحقق استانداردهای جهانی خبر داد.

در ادامه دکتر وحید شاهی مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه گزارشی از برنامه جامع آموزش بالینی با محوریت بیمار (PACE2)ارائه نمودند.

در پایان جلسه هریک از اعضا نسبت به برنامه ها و درخواست های خود اظهار نظر نمودند و نقطه نظرات خود رابیان کردند .

  • گروه خبری : اخبار معاونت,آرشيو اخبار معاونت
  • کد خبر : 69082
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست