×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1393/04/07 - 09:48
  • بازدید : 6064
  • تعداد بازدید : 566
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
به گزارش معاونت آموزشی

دستورالعمل نحوه انتصاب مدیران گروههای آموزشی مصوب هیات رئیسه دانشگاه اعلام شد

دستورالعمل نحوه پیشنهاد و انتصاب مدیران گروه های آموزشی ماده یک : مقدمه بر اساس بند ”ب“ ماده ۸ آئین نامه جامع مدیریت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، پژوهش و فناوری ......

 

 .معاونت آموزشی دانشگاه دستورالعمل نحوه پیشنهاد و انتصاب مدیران گروههای آموزشی که در هیات رئیسه دانشگاه به تصویب رسیده است را اعلام کرد.

متن کامل این دستورالعمل که مشتمل بر پنج ماده و پنج تبصره می باشد و به تایید هیات رییسه دانشگاه نیز رسیده است به شرح ذیل می باشد:

دستورالعمل نحوه پیشنهاد و انتصاب مدیران گروه های آموزشی

ماده یک : مقدمه

بر اساس بند ”ب“ ماده ۸ آئین نامه جامع مدیریت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، پژوهش و فناوری ( مصوب جلسه ۶۸۴ مورخ 10/12/1389 شورای عالی انقلاب فرهنگی) ، مدیران گروه های آموزشی به پیشنهاد رییس دانشکده و تایید و تصویب رییس دانشگاه به مدت ۲ سال انتخاب می شوند تا نسبت به انجام وظایف محوله اقدام نمایند. در این راستا با توجه به اهمیت نقش مدیریتدر پیشبرد امور گروه آموزشی و به منظور افزایش مشارکت اعضای هیات علمی در فرایند انتخاب مدیران اصلح ، دستورالعمل نحوه پیشنهاد و انتصاب مدیران گروههای آموزشی به شرح ذیل تعیین می گردد:

ماده دو : فرآیند

طی این فرآیند با مشورت اعضاء هیات علمی ، مدیر گروه آموزشی از میان افرادی با مقبولیت بیشتر که دارای صلاحیت علمی، اخلاقی و توانمندی مدیریتی میباشند، برگزیده خواهد شد. در این فرآیند هماهنگی هر چه بیشتر با تیم مدیریتی دانشکده و دانشگاه مد نظر میباشد. در این روش پس از جمع آوری نظر مشورتی اعضاء هیات علمی، رییس دانشکده از افراد پیشنهاد شده که طبق نظر اعضای گروه، بیشترین مقبولیت را داشته اندبرنامه عملیاتی برای مدیریت گروه درخواست می نماید. پس از ارزیابی برنامه های ارائه شده و جمع بندی، رییس دانشکده و معاون آموزشی دانشگاه گزارش نهایی را به رییس دانشگاه ارائه و بر این اساس رییس دانشگاه تصمیم گیری و حکم مدیر گروه مربوطه راصادر می نماید.

ماده سه : شرایط مدیر گروه

  1. (دارا بودن حداکثر سن 65 سال (برای اعضا هیات علمی با مرتبه استادی حداکثر سن 70 سال میباشد
    • دارا بودن حداقل مرتبه علمی دانشیار

تبصره:درگروههای آموزشی با کمتر از پنج عضو هیات علمی با مرتبه دانشیار و بالاتر، مدیر گروه می تواند از بین استادیاران پیشنهاد شود.

  1. دارا بودن حد اقل5 سال سابقه فعالیت آموزشی و پژوهشی بعنوان عضو هیات علمی ( اعضا هیات علمی با سابقه بیشتر از ۱۰ سال ارجحیت دارند).
    • عدم ماموریت به سازمانهای خارج از دانشگاه ( به استثناء وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی و سازمان های تابعه ) برای احراز سمت های اجرایی

تبصره:به منظور حضور کافی و موثر مدیر گروه، اولویت با افرادی است که مسئولیت اجرایی دیگری نداشته باشند.

به لحاظ انتخاب برجسته ترین افراد ، علاوه بر شرایط ذکر شده معیارهای ذیل نیز در ارزیابی صلاحیت مد نظر میباشد

  • پایبندی به مبانی و ارزش های دینی و تعهد حرفه ای، حسن خلق و خوشنامی
  • مقبولیت علمی
  • حضور کافی و فعال در بخش و محیط آموزشی
  • توان مدیریتی، احترام به خرد جمعی و اعتقاد به مشارکت اعضاء گروه در انجام امور
  • سوابق آموزشی و پژوهشی برجسته
  • داشتن برنامه در راستای سیاست های دانشگاه
  • داشتن روحیه تحول و نوآوری در فعالیت های علمی و اجرایی

ماده چهار : روش نظر سنجی

  1. مکاتبه رییس دانشکده با کلیه اعضای هیات علمی گروه،جهت معرفی و پیشنهاد دو نفر از اعضای هیات علمی بعنوان کاندید مدیریت گروه ( در صورت تمایل هر عضو هیات علمی میتواند خود را بعنوان یکی از کاندیداها معرفی نماید)
  2. تکمیل و ارسال فرم های نظرسنجی تکمیل شده توسط اعضای هیات علمی به صورت محرمانه به رییس دانشکده
  3. جمع بندی فرمهای نظر سنجی توسط رییس دانشکده
  4. اعلام اسامی ۳ نفر از اعضای هیات علمی دارای بالاترین امتیاز جهت ارائه برنامه

تبصره :در گروه های با تعداد اعضای هیات علمی بیشتر از ۲۰ نفر اسامی ۵ نفر دارای امتیاز بالاتر اعلام میگردد.

  1. مطالعه و ارزیابی برنامه ارائه شده٫توسط رییس دانشکده
  2. اعلام اسامی و گزارش نهایی توسط رییس دانشکده و معاون آموزشی دانشگاه به رییس دانشگاه
  3. اتخاذ تصمیم نهایی و صدور حکم مدیر گروه توسط رییس دانشگاه

تبصره:در صورتی که روند انتخاب مدیر گروه به نتیجه نرسد، رییس دانشکده میتواند برای گروه سرپرست تعیین نموده تا این فرآیند در فرصت مناسبی تکرار گردد.

ماده پنج : طول دوره مدیریت گروه

  1. مدیر گروه آموزشی برای یک دوره ۲ ساله انتخاب می گردد.
  2. یک ماه قبل از پایان دوره ۲ ساله ، فرآیند انتخاب بر مبنای این دستورالعمل تکرار خواهد شد.
  3. هر عضو هیات علمی می تواند برای دو دوره متوالی انتخاب شود و انتخاب به صورتمتناوب محدودیتی ندارد.

تبصره:در زمان آغاز اجرای این دستورالعمل یک دوره از سابقه مدیران فعلی گروه آموزشی محاسبه خواهد شد.

  1. چنانچه در طول دوره ، مدیر گروه به هر دلیل قادر به ادامه فعالیت نباشد ، اداره امور با تعیین سرپرست گروه، توسط رییس دانشکده صورت میگیرد تا فرآیند انتخاب مدیر گروه جدید طی حداکثر ۳ ماه انجام شود.

گفتنی است این دستورالعمل که دارای  ۵ ماده و ۵ تبصره می باشد 12 خردادماه 93 به تایید هیات رییسه دانشگاه رسید و از این تاریخ ملاک عمل قرار می گیرد.

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت,آرشيو اخبار معاونت
  • کد خبر : 11439
کلید واژه

نظرات

0 تعداد نظرات

نظر

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست