×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/03/10 - 18:10
  • بازدید : 82
  • تعداد بازدید : 82
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه

وزیر بهداشت: پایبندی اساتید دانشگاه به هویت ملی و دینی، عامل موفقیت کشور در کنترل کروناست

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پایبندی به سه اصل مهم هویت ملی، دینی و استقلال طلبی در میان اساتید دانشگاه ها را از عوامل موفقیت و سربلندی کشور در کنترل همه گیری کرونا دانست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پایبندی به سه اصل مهم هویت ملی، دینی و استقلال طلبی در میان اساتید دانشگاه ها را از عوامل موفقیت و سربلندی کشور در کنترل همه گیری کرونا دانست.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر بهرام عین اللهی در شانزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه که ظهر امروز با شعار توسعه کمی و کیفی آموزش در دوران کرونا در تالار امام خمینی (ره) دانشکده پزشکی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سال روز رحلت ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد و عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت، عنوان کرد: تاریخ، عظمت یا ذلت یک ملت را نشان می دهد و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی، عظمت ایران بدون شعار و حرف، بلکه با عمل در تاریخ نمایان شد
 

 

وی با اشاره به اینکه جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، یادمان شهید مدافع سلامت استاد دکتر محمد زارع جوشقانی است، تصریح کرد: تمام اساتید افتخارآفرین در کشور، به ویژه در دوران پاندمی کرونا، به سه اصل مهم هویت ملی، دینی و استقلال طلبی پایبند بودند. پایبندی به همین اصول بود که کشور را به یکی از موفق ترین کشورهای جهان در کنترل همه گیری کرونا تبدیل کرد.

دکتر عین اللهی، تصریح کرد: استادی که به هویت ملی و ایرانی خود اعتقادی نداشته باشد، جایی در دانشگاه های کشور ندارد، شناخت هویت بزرگترین مولفه ای است که یک استاد باید داشته باشد.

 

به گفته وزیر بهداشت، عدم استقلال نیز آفتی بود که پیش از انقلاب نیز گریبانگیر کشور به ویژه سیستم بهداشت و درمان بود، اما در حال حاضر با وجود ۶۵  دانشگاه علوم پزشکی، فعالیت ۲۰ هزار عضو هیئت علمی و ۲۷۰ هزار دانشجوی رشته های مختلف پزشکی به خودکفایی رسیده است و حتی به سایر کشورها نیز خدمت ارایه می دهد.

وی، دین زدایی را از دیگر آفات محیط های آکادمیک خواند و گفت: در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور باید به سلامت معنوی و دین اهمیت زیادی داده شود و به طور کلی توجه به هویت ملی، دینی و خودکفایی، علی رغم وجود تحریم ها، کشور را در برابر کرونا حفظ کرد.

دکتر عین اللهی در خصوص وظعیت شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: ویروس کرونا بسیاری از کشورهای دنیا را درگیر کرد و برای مقابله با آن به تجهیزات و داروهایی نیاز بود که کشور در تامین آن وضعیت خوبی نداشت، اما وجود مردم و همکاری جهادی آنها، به عنوان بزرگترین مولفه قدرت حکومت‌ها، منجر به موفقیت ایران در کنترل این بیماری شد. این موفقیت به تایید تمام ارکان سازمان بهداشت جهانی نیز رسیده است.

 

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر ثبت رکورد تزریق روزانه بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دوز و هفتگی هشت میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن کرونا، این سرعت و حجم واکسیناسیون را کم نظیر اعلام کرد و افزود: پایین بودن آمار تلفات سویه اومیکرون در نتیجه همین اتفاق جهادی، همکاری مردم و مدیریت مستقیم رهبر معظم انقلاب اسلامی رقم خورد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: به طور قطع فعالیت کمیته علمی و فرماندهی دکتر زالی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایتخت نیز از جمله مهمترین عوامل موثر در کنترل بیماری محسوب می شود.

وزیر بهداشت در ادامه از تلاش های دکتر زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در امر کنترل، کمک به تسریع واکسیناسیون و مهار کرونا قدردانی کرد و تاکید کرد: در بحران کرونا حجم بالای پوشش واکسیناسیون باعث شد، زنجیره کرونا به پایین ترین میزان خود برسد.

دکتر عین الهی با بیان این که بزرگترین مولفه در قدرت حکومت ها مردم هستند اظهار کرد:  ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران به ریاست دکتر زالی تشکیلاتی قراگاهی، محکم و تصمیم گیرنده بود که در بحران کرونا کارنامه درخشانی از خود بجای گذاشت.

 

وی در ادامه مهمترین مولفه آموزش را اساتید دانست و گفت: بسیاری از دانشجویان از امکانات و فضاهای فیزیکی گلایه دارند، اما مهمترین مولفه در حوزه آموزش استاد است، بزرگترین وظیفه اساتید دانشجوپروری است و دانشگاه نیز محل دانشجوپروری است.

وزیر بهداشت اظهار کرد: اساتید معتقد به آموزش، نظام و تاریخ نیاز امروز است. در تمام کشورهای دنیا اساتید را برای آموزش، آماده می کنند، در ایران نیز اساتید باید به روش های مختلف تدریس واقف باشند.

 

 دکتر عین اللهی با اشاره به اینکه آموزش مجازی، کشور را در سطوح تربیتی عقب انداخت، عنوان کرد: آموزش مجازی باید به عنوان روشی کمکی به کار گرفته شودتاکنون مجبور به بهره گیری از روش های مختلف آموزش مجازی و برگزاری وبیناری جلسات و کارگاه ها بوده ایم، اما در حال حاضر آموزش حضوری باید اولویت باشد.

 

وزیر بهداشت در پایان بر لزوم معرفی هرچه بیشتر توانمندی های جمهوری اسلامی ایران به جامعه بین الملل تاکید کرد و گفت: ارتباط با ایرانیان خارج از کشور، حضور در مجامع بین المللی و دعوت از اساتید برجسه بین المللی از جمله اقداماتی است که باید برای آن در دانشگاه های علوم پزشکی کشور برنامه ریزی شود. همچنین در کنار اجرای آن، به انعکاس این وقایع در رسانه ها نیز توجه ویژه باید داشت. واحد روابط عمومی های دانشگاه های علوم پزشکی با برجسته کردن این اقدامات، به حمایت از آن نیز کمک خواهند کرد.

 

 اساتید دانشگاه؛ مهم‌ترین پیشتازان و افسران برای دسترسی کشور به مرجعیت علمی

دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نیز در این مراسم اظهار کرد: صیانت از دستاوردهای نظام آموزش علوم پزشکی بر عهده اساتید و بزرگان کشور است.

رییس دانشگاه طرح ادغام آموزش علوم پزشکی را طرحی مترقی توصیف کرد و گفت: بزرگان آموزش و علوم پزشکی در دنیا این طرح را به عنوان طرحی پیشرو معرفی می کنند، ممیزی مثبت و اعتبار بخشی گسترده جهانی تنها گوشه از دستاوردهای طرح اذعام علوم پزشکی است.

 

دکتر زالی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه ضرورت رسیدن به مرجعیت علمی خاطرنشان کرد که مهم‌ترین پیشتازان و افسران برای دسترسی کشور به مرجعیت علمی اساتید دانشگاه‌ها هستند.

وی  با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در ۱۶ نقطه دارای مرجعیت فرامنطقه ای است تاکید کرد: باید اساتید دانشگاه با اقتدار و تلاش بیشتر دانشگاه را برای رسیدن به مرجعیت علمی کمک کنند.

رییس دانشگاه استفاده از فناوری های نوین را راه حل مناسبی برای تغییر سیمای سلامت کشور دانست و اضافه کرد: یادگیری عمیق، استفاده از هوش مصنوعی و اینترنت اشیا آینده نظام سلامت را تغییر خواهد داد.

دکتر زالی متوازن سازی تحقیقات دانشگاهی و کاربردی کردن این تحقیقات را از مولفه های نسل سومی شدن دانشگاه دانست و گفت: برای تغییر در آموزش نیاز به تحقیقات کاربردی و اثربخش داریم.

وی در بخش دیگری به فرمایش‌های مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت رشد صد در درصدی شرکت های دانش بنیان و اشتغال در سال جاری اشاره کرد و افزود: این مهم باید به عنوان وظیفه حاکمیتی در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به عنوان دانشگاهی پیشرو باشد.

رییس دانشگاه با بیان این که بیشترین میزان سرمایه گذاری جهانی در دو سال گذشته به بخش هوش مصنوعی اختصاص داشته توصیه کرد: برای ارتقای خدمات باید هرچه سریعتر به این مسیر ملحق شویم.

 

به گفته دکتر زالی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور ۱۵۰۰ عضو برجسته هیئت علمی و ۱۴ هزار و ۶۰۰ دانشجو متنوع ترین خدمات آموزشی و پژوهشی را در کشور ارایه می دهد.

دکتر زالی همچنین یادآور شد: در اتمسفر مساعد فعلی و در بزنگاهی که فردی صاحب ایده‌های نوآورانه سکان دار وزارت بهداشت است می توان تغییرات بنیادی در حوزه آموزش علوم پزشکی ایجاد کرد.

انتهای پیام/

کدخبرنگار:۷۷۰۱س.ق

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت,آرشيو اخبار معاونت
  • کد خبر : 117247
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست