معاون آموزشی دانشگاه: اساس و ریشه تحول در آموزش، توجه به گروه های آموزشی است
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به نقل ازروابط عمومی مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، هشتمین نشست هم اندیشی با مدیران دفاتر توسعه دانشکده ها با حضور معاون آموزشی دانشگاه، معاونین آموزشی دانشکده ها، مدیران دفاتر توسعه دانشکدها و مسوولین مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی روز سه شنبه چهارم تیر ماه از ساعت 8 تا 12 در سالن شورای دانشکده پزشکی برگزار شد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه سیاست های کلان دانشگاه در گروه های آموزشی اجرا می شود، گفت: توجه و پرداختن به گروه های آموزشی اساس و ریشه تحولات آموزشی است.
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، در هشتمین نشست هم اندیشی با مدیران دفاتر توسعه دانشکده ها که با حضورمعاونان آموزشی و مدیران دفاتر توسعه دانشکده ها و مسئولان مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی برگزار شد، دکتر امیر محسن ضیایی معاون آموزشی دانشگاه با اشاره به اهمیت آموزش تصریح کرد: آموزش، مهمترین فعالیت دانشگاه است و باید به یک جریان پیوسته و مستمر تبدیل شود.
وی تاکید کرد: آموزش از حالت انفرادی، شخصی و دلی باید به یک سیستم مستمر،پیوسته و نظام مند تبدیل شود و این امر مهم جز با همکاری و همیاری هیات علمی میسر نخواهد شد.
معاون آموزشی دانشگاه ضمن اشاره به اهمیت پرداختن به طرح تحول در آموزش یادآور شد: هدف طرح تحول ایجاد اصلاحاتی در برخی ارکان آموزش است که در فاز اول برنامه های تحول بر عملکرد اعضای هیات علمی از نظر حضور فیزیکی، ایجاد کارنامه برای آن ها و شفاف سازی فعالیت ها تمرکز شد و این فاز با موفقیت به اتمام رسید.
وی درباره عملکرد گروه های آموزشی گفت: معیار پیشرفت گروه های آموزشی پیشرفت نسبت به موقعیت فعلی آنهاست، مثلا در امتحانات بورد شهریور ماه سال جاری نتایج گروه ها باید یک درجه نسبت به سال گذشته بهبود یافته باشد و ارتقای هر گروه نسبت به خود، برای دانشگاه بسیار با ارزش است.
معاون آموزشی دانشگاه افزود: سیاست های کلان دانشگاه در گروه های آموزشی اجرا می شود و توجه و پرداختن به گروه های آموزشی اساس و ریشه تحولات آموزشی خواهد بود.
وی بهبود زیر ساخت ها اعم از نرم افزاری و سخت افزاری و ایجاد سیستم تعاملی بین اعضای هیات علمی و دانشجویان را از اهداف برنامه ریزی های دانشگاه برای بهبود سیستم آموزشی عنوان کرد.
دکتر ضیایی با اشاره به اهمیت توانمندی اعضای هیات علمی به امر آموزش و استادی در بدو استخدام یادآور شد: کسب مهارت هایی مانند آموزش و پژوهش، توانایی ارتباط با جوانان و درک ویژگی ها، استعدادها و توانمندی های آنان، توانایی مدیریت کلاس های درس دانشگاهی و کسب دانش مورد نیاز برای تدریس موثر و علاقه مندی به امر تدریس از دیگر اهداف برنامه ریزی های دانشگاه برای بهبود سیستم آموزش دانشگاه است.
در ادامه این نشست دکتر علیرضا رجایی مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی به ارائه گزارش بازدید از ۱۰ دانشکده که از تاریخ ۲۲اردیبهشت ماه تا ۱۹خرداد ماه سال جاری انجام شده، پرداخت.
در بخش دیگری از این نشست که به صورت کارگاهی برگزار شد ، استاندارد های تحول طرح ارتقای کیفیت گروه های آموزشی با مدیران EDO به بحث وتبادل نظر گذاشته شد.
همچنین در این نشست استانداردهای پایه طرح ارتقای کیفیت گروه های آموزشی مطرح شد و درباره آن ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
طرح ارتقای کیفیت گروه های آموزشی توسط مرکز مطالعات و توسعه دانشگاه تهیه و ابلاغ شده است و هرساله گروه های آموزشی دانشگاه بر اساس استاندارد ها و سنجه های مشخص ارزیابی می شوند و از نتایج این طرح جهت تشویق گروه های آموزشی دانشگاه در جشنواره آموزشی استفاده می شود.