×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1398/02/10 - 14:54
  • بازدید : 1076
  • تعداد بازدید : 40
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

تاکید معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر ضرورت راه اندازی تالار مشاهیر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دکتر امیرمحسن ضیایی با بیان اینکه نخستین جشنواره آموزشی به ابتکار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی راه اندازی شده است، گفت: امروز چهاردهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حالی برگزار می شود که در آستانه برگزاری سیزدهمین جشنواره آموزشی در سطح ملی هستیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر ضرورت راه اندازی تالار مشاهیر در این دانشگاه به منظور مستندسازی فعالیت و الگوسازی از اساتید برای دانشجویان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دکتر امیرمحسن ضیایی با بیان اینکه نخستین جشنواره آموزشی به ابتکار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی راه اندازی شده است، گفت: امروز چهاردهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حالی برگزار می شود که در آستانه برگزاری سیزدهمین جشنواره آموزشی در سطح ملی هستیم.

وی این جشنواره را فرصتی برای ارائه دستاوردهای آموزشی دانشجویان، اعضای هیئت علمی و گروه های آموزشی عنوان کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم در این جشنواره بخشی از ماموریت های دانشگاه را به نمایش بگذاریم.

 

 

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه از سال گذشته تقدیر از اساتید نمونه در حوزه آموزش، در برنامه های این جشنواره قرار گرفته است، گفت: امسال در این جشنواره از استاد برجسته دکتر محمد رخشان که در اخلاق، آموزش و علم سرآمد است تقدیر می شود.

دکتر ضیایی با اشاره به فعالیت های ارزشمند اساتید پیشکسوت در حوزه پاتولوژی همچون دکتر سلطانی نسب، یادآور شد: امیدواریم نسل جدید رشته پاتولوژی نیز بتوانند همچون این اساتید در این حوزه بدرخشند.

وی با تاکید بر لزوم مستندسازی فعالیت‌های اساتید در این دانشگاه گفت: متأسفانه در حوزه مستندسازی ضعف هایی وجود دارد و نتوانسته ایم اساتید را به طور کامل به دانشجویان معرفی کنیم.

دکتر ضیایی با بیان این که  اساتید بسیار بزرگی در این دانشگاه حضور دارند، بر ضرورت راه اندازی تالار مشاهیر تاکید کرد.

وی با اشاره به کارکرد دانشگاه به عنوان نهاد پاسخگو به نیازهای اجتماع یادآور شد: دانشگاه باید مرجعیت اجتماعی داشته باشد و علاوه بر جامعه علمی به  نیازهای جامعه نیز پاسخگو باشد.

دکتر ضیایی با بیان اینکه پاسخگویی به اجتماع کار بزرگی است، گفت: رسیدن به مرجعیت علمی یکی از راهبردهای کلان دانشگاه است.

 

 معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ضرورت توجه دانشگاه ها به اقتصاد، تاکید کرد: امروزه دانشگاه ها باید از نظر اقتصادی پایدار باشند تا بتوانند به ساخت یک جامعه دانش بنیان کمک کنند.

دکتر ضیایی با اشاره به چالش‌های پیش رو در برابر آموزش پزشکی گفت: اکنون در حوزه آموزش پزشکی با یک به هم ریختگی در هرم دانش آموختگان و بازار کار مواجهیم که باید آن را سامان بدهیم.

وی گسترش بی رویه آموزش عالی سلامت، ظرفیت مازاد و صندلی‌های خالی، محدودیت شدید منابع، مهارت ناکافی دانش آموختگان، عدم توجه به اقتصاد آموزش و آموزش اقتصادی، بهره وری پایین و قرار گرفتن در لوپ‌های تکراری و بی حاصل را از مهمترین چالش‌های پیش روی آموزش پزشکی برشمرد.

دکترضیایی کاهش انگیزه در فراگیران و اساتید، عدم توجه کافی به حاکمیت سیستم و صرف منابع محدود در امور با بازدهی کم را از دیگر چالش های این حوزه عنوان کرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بروز نبودن آموزش ها، زمان طولانی برخی رشته ها و وجود معضلاتی در اخلاق حرفه ای را از دیگر چالش های آموزش پزشکی عنوان کرد و گفت: ارتباط علوم پایه و علوم بالینی از دیگر ضروریات این حوزه است و باید برای ارتباط رشته پزشکی با سایر رشته ها نیز اقدامات جدی انجام شود.

وی با اشاره به جهت گیری های کلان آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ما باید در یک بخش، مرجع و متمایز باشیم و بتوانیم به عنوان دانشگاه پیش رو در منطقه عمل کنیم. این موضوع در گرو استفاده حداکثری از منابع در دسترس و تبدیل شدن آموزش به جریان غالب دانشگاه است.

 

ضیایی افزود: ما باید رشته‌هایی که به آنها در نظام سلامت نیازی نداریم و به تبع در بازار کار، کاری برای آنها نداریم از دانشگاه حذف کنیم و شجاعت سامان دهی به این رشته ها را داشته باشیم.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: جذب نیروی نخبه، پیشگیری از افت تحصیلی، توجه به آموزش مبتنی بر صلاحیت، توجه به محوریت خدمت به بیمار در آموزش بالینی و جوانگرایی در واگذاری ماموریتی و همچنین گسترش هوشمند رشته‌های تحصیلی بر حسب نیاز از دیگر فعالیت‌های حوزه آموزش دانشگاه است.

وی در ادامه بر اهمیت توانمند سازی اعضای هیئت علمی برای انجام ماموریت های محوله و کنترل هزینه های غیر ضروری  تاکید کرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تحریم ها، تاکید کرد: باید برای مقابله با تحریم در زمینه ای مختلف تاب آوری را افزایش دهیم و در حوزه آموزش نیز باید برای تداوم و رشد فعالیت های آموزشی برنامه ریزی کنیم.

وی در ادامه به برخی از برنامه های دانشگاه در سه محور زیرساخت، بقا و توسعه اشاره کرد و گفت: برای طرح تحول سلامت فعالیت های زیادی انجام شده است.دکتر ضیایی تدوین سند تمرکز و تمایز کارکرد آکادمیک در دانشگاه، تدوین نقشه سه ساله جذب هیئت علمی را از دستاورد های دانشگاه عنوان کرد.

 

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: در حال حاضر هر فردی که به عنوان عضو هیأت علمی در دانشگاه مشغول به کار می‌شود برنامه مدونی پیش روی خود دارد همچنین برای تمامی اعضای هیأت علمی کارنامه تهیه شده است.

 

 وی  در پایان تدوین نقشه سه ساله جذب هیئت علمی، تدوین برنامه جامع آموزشی، تعدیل ظرفیت پذیرش دانشجو و شناسایی بخش ها و فیلدهای پیشرفته علمی خارج از کشور برای اعزام اعضای هیئت علمی، تشکیل دانشکده مدیریت و آموزش پزشکی و ادغام دانشکده های سلامت و بهداشت را از دیگر دستاوردهای مهم دانشگاه در حوزه آموزش پزشکی عنوان کرد.

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت,آرشيو اخبار معاونت
  • کد خبر : 77304
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست