×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1397/04/30 - 10:54
  • بازدید : 556
  • تعداد بازدید : 79
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
رئیس دانشگاه به همراه معاون آموزشی دانشگاه از گروه های آموزشی دانشکده دندانپزشکی دیدار کردند

دکتر آقاجانی: دسترسی عموم مردم به خدمات دندانپزشکی تسهیل شود

دکتر محمد آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به همراه معاونان آموزشی و تحقیقات و فناوری دانشگاه شنبه ۳۰ تیرماه با حضور در دانشکده دندانپزشکی با هفت گروه آموزشی این دانشکده دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار ها که با حضور اعضای هیأت رئیسه دانشکده دندانپزشکی برگزار شد، مدیران و اعضای هیأت علمی گروه های آموزشی به بیان برنامه ها و درخواست

دکتر محمد آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به همراه معاونان آموزشی و تحقیقات و فناوری دانشگاه شنبه ۳۰ تیرماه با حضور در دانشکده دندانپزشکی با هفت گروه آموزشی این دانشکده دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار ها که با حضور اعضای هیأت رئیسه دانشکده دندانپزشکی برگزار شد، مدیران و اعضای هیأت علمی گروه های آموزشی به بیان برنامه ها و درخواست های خود پرداختند.

رئیس دانشگاه نیز با تأکید بر تداوم این دیدارها خطاب به رئیس دانشکده خواستار جمع آوری نکته نظرات و پیشنهادهای اعضای گروه ها شد تا در جلسه ای با حضور رئیس دانشکده در هیأت رئیسه دانشگاه طرح و مورد بررسی قرار گیرد.

دیدار با گروه جراحی دهان و فک و صورت

دکتر حسن مهاجرانی مدیر گروه جراحی دهان و فک و صورت در دیدار گروه خود با رئیس دانشگاه به معرفی توانمندی های گروه پرداخت و با اشاره به موفقیت اعضای این گروه در آزمون بورد و کسب رتبه های برتر خواستار افزایش اعضای هیأت علمی این گروه شد.

دکتر مهاجرانی افزایش ارتباط و حضور گروه در مراکز درمانی را راهکار مناسبی برای ارائه خدمات تخصصی و همچنین آموزش مبتنی بر شواهد عنوان کرد.

وی انتقال تکنیک های نوین جراحی از طریق ارتباط با اساتید بین المللی را از جمله تجربه های موفق این گروه در سال های اخیر دانست.

به روز رسانی تجهیزات گروه، افزایش جذب رزیدنت های خارجی، تأمین تجهیزات بیمارستانی گروه، بهره گیری از نظرات اساتید در تصمیم گیری های کلان، ایجاد لابراتوار در بیمارستان ها و ایجاد فلوشیپ های جدید نیز از جمله مواردی بود که سایر اعضای گروه به آن پرداختند.

دیدار با گروه پریودانتیکس

دکتر محمدرضا طالبی مدیر گروه پریودانتیکس نیز در این دیدار ضمن معرفی گروه و اعضای هیأت علمی به بیان برنامه های آتی گروه پرداخت.

وی گروه پریودانتیکس را یکی از گروه های پیشرو در امر آموزش و پژوهش عنوان کرد که تربیت متخصصان و فلوشیپ ها در حوزه های مختلف بر عهده دارد.

ایجاد ظرفیت های مناسب برای اعضای هیأت علمی جوان، توسعه آموزش های تخصصی، جذب اعتبارات برای توسعه کلینیک های ویژه و همچنین تأمین تجهیزات مورد نیاز از جمله درخواست های سایر اعضای این گروه بود.

دیدار با گروه بیماری های دهان و فک و صورت

دکتر صدیقه بختیاری مدیر گروه بیماری های دهان و فک و صورت نیز در این دیدار به ارائه خدمات و توانمندی های گروه پرداخت.

وی از ارائه خدمات تخصصی به ۶ هزار بیمار در ماه اشاره کرد و خواستار توسعه امکانات گروه شد.

دکتر بختیاری عمده فعالیت های گروه را هم درمانی و هم آموزشی عنوان کرد.

سایر اعضای گروه نیز خواستار ایجاد سرویس های تخصصی در بیمارستانها و همچنین ثبت دقیق اطلاعات بیماران شدند.

دیدار با گروه رادیولوژی دهان و فک و صورت

دکتر سولماز ولی زاده مدیر گروه رادیولوژی دهان و فک و صورت نیز در ادامه به معرفی توانمندی های علمی و پژوهشی گروه پرداخت.

وی در ادامه بر استفاده از تجهیزات و امکانات جدید در گروه تأکید کرد و خواستار تقویت توان هیأت علمی گروه شد.

افزایش خدمات به بیماران و توسعه برون دادهای پژوهشی از جمله برنامه های دکتر ولی زاده در این گروه بود.

سایر اعضای گروه نیز خواستار جذب عضو هیأت علمی جدید و جایگزینی با اساتید بازنشسته شدند.

دیدار با گروه پروتزهای دندانی و اکلوژن

دکتر ابوالقاسم محمدی سرپرست گروه پروتزهای دندانی و اکلوژن نیز در این دیدار ها به اهمیت بخش های پروتزهای ثابت و متحرک دندانی اشاره کرد.

وی گفت: این گروه ترکیبی از بخش های مختلف با بیشترین واحدهای درسی و کار عملی است.

دکتر محمدی اظهار داشت: باید تکنولوژی های آموزشی در دانشکده افزایش یابد. دکتر محمدی خواستار  جذب اعضای هیأت علمی جدید به جایگزینی اعضای هیأت علمی بازنشسته شد. او همچنین بر ارائه مدل های متنوع تری برای جذب استادان تأکید کرد تا بتوان با حضور آنها توان گروه را تقویت کرد.

سایر اعضای گروه نیز خواستار تخصیص منابع لازم و همچنین تجهیز لابراتوار دانشکده شدند.

دیدار با گروه اندودانتیکس

دکتر هنگامه اشراف مدیرگروه اندودانتیکس نیز در ادامه دیدار گروه های آموزشی دانشکده دندانپزشکی به معرفی توانمندی و عملکرد این گروه پرداخت.

دکتر اشراف این گروه را مرتبط با مواد مصرفی و تجهیزات و لوازم دانست که نیازمند حمایت و تآمین تجهیزات مورد نیاز است.

دیدار با گروه دندانپزشکی کودکان

دکتر مسعود فلاحی نژاد مدیر گروه دندانپزشکی کودکان نیز در این دیدار به ارائه توانمندی های علمی گروه پرداخت.

دکتر فلاحی نژاد در این دیدار بر لزوم استفاده از تجربیات اعضای گروه در تصمیم سازی های کلان تأکید کرد. وی خواستار حضور پررنگ تر گروه در مراکز درمانی و ارائه خدمات تخصصی شد.

سایر اعضای هیأت علمی گروه نیز به مواردی نظیر ارتقاء جایگاه علمی دانشکده، قدردانی از پژوهشگران جوان و استفاده از شاخص های چند جانبه جهت ارزیابی اساتید اشاره کردند.

دکتر آقاجانی رئیس دانشگاه نیز در این دیدارها ضمن گفتگو با اعضای هیأت علمی گفت: به برگزاری جلسه با استادان و گروه های مختلف آموزشی امیدوارم، چرا که این دیدارها نقش موثری در تبیین وضع موجود و تدوین نقشه راه آینده دارد. تصمیمات دانشگاه باید در جمع های نخبگی و گفتگوهای چند سویه صورت بگیرد.

رئیس دانشگاه در ادامه عمده وظیفه دانشگاه را رشد و توسعه علمی عنوان کرد و یادآور شد: این مهم هم به لحاظ تربیت متخصصین و هم به لحاظ تولیدات دانشی اعم از مقاله و محصولات فناورانه باید در نظر گرفته شود.

دکتر آقاجانی اظهار داشت: ذات دانشگاه تغییر و تحول است و تنها چیزی که همواره در آن ثابت می ماند ارزش های والای انسانی و اخلاقی است.

وی راه اندازی بخش های تخصصی جراحی فک و صورت و سایر بخش های درمانی دهان و دندان در مراکز بیمارستانی را اقدام شایسته ای بر شمرد که باید تداوم یابد.

دکتر آقاجانی خواستار توجه به موضوع هزینه درآمد شد و گفت: در صرف منابع باید نگاه مدبرانه ای حاکم شود. ما معتقدیم دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست اما برای توسعه علم به منابع مالی نیاز دارد. دیدگاه های اقتصاد علم، اقتصاد آموزش و اقتصاد پژوهش به طور گسترده باید مدنظر قرار گیرد.

وی محدودیت های مالی را علیرغم بروز چالش های مقطعی، یک فرصت برشمرد تا با چاره اندیشی از منابع نفتی بی نیاز شویم که این مهم با همدلی اعضای هیأت علمی امکانپذیر است.

رئیس دانشگاه تأکید کرد: در حوزه آموزشی نگاه دانشگاه مبتنی بر توسعه کمی نیست، اکنون زمان عمق بخشی به رشته های موجود است. وی همچنین در خصوص جذب اعضای هیأت علمی عنوان کرد: آماده پذیرش نخبگان به شرط احراز شرایط نخبگی هستیم تا با استفاده از ظرفیت آنها بتوان ارزش افزوده ای در دانشکده ایجاد کرد.

دکتر آقاجانی همچنین با اشاره به مراحل نهایی راه اندازی کلینیک درمانی دربند خواستار توسعه خدمات درمانی به شهروندان شد و این را فرصت مناسبی برای آموزش و حضور موثر تر استادان دانست. دکتر آقاجانی از امادگی دانشگاه برای توسعه خدمات دندانپزشکی خبر داد و خواستار تسهیل دسترسی عموم مردم به این خدمات شد.

وی حوزه دندانپزشکی را حوزه فناوری توصیف کرد و گفت: توسعه پایدار در دانشکده در گرو توسعه پایدار در حوزه های آموزشی، پژوهشی، خدماتی و درمانی است و منابع حاصل از درآمدزایی باید در خدمت توسعه علمی گروه ها قرار گیرد.

رئیس دانشگاه در پایان همت و زمان ارزشمندی که استادان برای آموزش صرف می کنند را یک ارزش اصلی دانست و آن را شاخصی مهم در ارزیابی و ارتقاء استادان عنوان کرد.

در این دیدارها دکتر ضیایی معاون آموزشی دانشگاه با تأکید بر توسعه دانش گفت: درآمدهای ناپایدار، هزینه های پایدار ایجاد می کند و در شرایط موجود با توجه به پتانسیل ها و اصلاحات نرم افزاری می توان به بهره وری رسید و از سد مشکلات عبور کرد.

وی همچنین خبر داد: نیازها و امکانات واقعی گروه ها درحال آماده سازی و تدوین است تا بر اساس آن تصمیم گیری درست انجام شود.

دکتر ضیایی اذعان داشت: برخی گروه های آموزشی در قله های علمی در حال حرکت هستند و دانشگاه این گروه ها را تقویت و حمایت خواهد کرد.

معاون آموزشی دانشگاه برگزاری دوره های مهارتی را اولویتی مهم برشمرد و اظهار داشت: افزایش رشته و مقطع در شرایط کنونی نمی تواند راهگشا باشد.

وی خطاب به اعضای هیأت علمی دانشکده گفت: دانشکده باید در ارتباطات خود توسعه ایجاد کند و با تقویت ارتباط علمی با گروه های بالینی و حضور در فیلد، زمان و تمرکز بیشتری بر آموزش هدفمند داشته باشد.

دکتر زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز در این دیدارها با اشاره به شاخص های مهم پژوهشی گفت: شاخص های کمی به تنهایی نشان دهنده عملکرد اثر گذار اعضای هیأت علمی نیست و تبدیل دانش به محصول و ارائه راهکارهای عملی به عنوان یک ارزش محسوب می شود.

دکتر زرقی همچنین با برشمردن زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری معاونت تحقیقات و فناوری از آمادگی آزمایشگاه جامع مرکزی دانشگاه برای حمایت از پژوهش های دندانپزشکی خبر داد.

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت,آرشيو اخبار معاونت
  • کد خبر : 64810
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست