×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1404/09/09 - 13:55
  • بازدید : 57
  • تعداد بازدید : 43
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

شورای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی؛ هماهنگی برای ارتقای کیفیت آموزش و ارزیابی

شورای آموزشی دانشگاه در جلسه ۹ آذر ماه، شیوه‌نامه اجرایی جدید کمیته‌های ارزشیابی و ارتقای اعضای هیأت علمی را تصویب کرد. این نظام جدید با هدف ارزیابی مستمر عملکرد، ارائه بازخورد سازنده و تسهیل فرآیندهای ارتقای علمی می باشد.

جلسه شورای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، روز یکشنبه نهم آذرماه ۱۴۰۴، با حضور معاون آموزشی دانشگاه، معاون امور بین‌الملل دانشگاه، معاونین دانشکده‌ها و مدیران حوزه معاونت آموزشی برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این نشست، معاون آموزشی دانشگاه با قدردانی از خدمات ارزشمند دکتر شمس، مدیر سابق مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی، از انتصاب دکتر وحیدشاهی به عنوان مدیر جدید این مرکز خبر داد و برای ایشان آرزوی موفقیت کرد.

 

سپس دکتر طباطبایی‌نژاد، مدیر امور آموزشی دانشگاه، فرآیند جدید تغییر و ثبت نمرات در دانشکده‌ها را ابلاغ و بر لزوم توجه به این موضوع در دستور کار آموزشی دانشکده‌ها تأکید کرد. وی تصریح نمود که ثبت به‌موقع و دقیق نمرات، نقش مهمی در پیشگیری از مشکلات تحصیلی و شفاف‌سازی فرآیند ارزیابی دارد.

 

همچنین موضوعات آموزشی متعددی از قبیل: بررسی درخواست‌های سنوات، مرخصی تحصیلی، نقل و انتقال دانشجویان، تأسیس رشته‌های جدید، اجرای آیین‌نامه آموزشی تلفیقی، توسعه و پشتیبانی از آموزش مجازی، توسط مدیریت امور آموزشی و معاون امور تحصیلات تکمیلی دانشگاه، مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

در ادامه، دکتر ممتازمنش، مدیر امور هیأت علمی دانشگاه، از تصویب و ابلاغ «شیوه‌نامه اجرایی تشکیل و فعالیت کمیته‌های منتخب ارزشیابی و ارتقای اعضای هیأت علمی» خبر داد و اظهار داشت: این شیوه‌نامه با هدف ارزیابی مستمر عملکرد اعضای هیأت علمی در تمامی حیطه‌های وظیفه‌ای، ارائه بازخورد سازنده، تسهیل فرآیندهای تبدیل وضعیت، ترفیع سالانه و ارتقای مرتبه علمی و همچنین شناسایی و تقدیر از اعضای هیأت علمی برتر تدوین شده است.

 

وی افزود: کمیته‌های منتخب در هر دانشکده یا بیمارستان با ترکیبی از اعضای ثابت و متغیر تشکیل و به صورت ماهانه فعالیت خواهند کرد. مأموریت این کمیته‌ها در دو محور اصلی «ارزشیابی عملکرد» و «بررسی پرونده‌های ارتقای مرتبه علمی» متمرکز است.

 

همچنین در این جلسه، دکتر پورولی، معاون آموزشی دانشکده تغذیه، گزارشی از وضعیت این دانشکده ارائه داد و اعلام کرد: دانشکده تغذیه با بیش از شش دهه سابقه، همواره نقش محوری در ارتقای علوم تغذیه کشور ایفا کرده است.

وی در تشریح جزئیات اعلام داشت: دانشکده تغذیه دارای ۴ گروه آموزشی فعال و ۴۱ عضو هیأت علمی در رده‌های مختلف در دانشکده مشغول به فعالیت هستند و در حدود ۵۷۷ دانشجو در مقاطع مختلف در این دانشکده تحصیل می‌کنند.

از مهم‌ترین دستاوردهای اخیر، راه‌اندازی رشته‌های جدید بوده است.

وی در پایان با اشاره به چالش‌های پیش‌روی دانشکده، ابراز امیدواری کرد که با مساعدت دانشگاه، این مشکلات مرتفع گردد.

 

این جلسه با هدف هماهنگی و بهبود مستمر کیفیت آموزش و ارزیابی در دانشگاه برگزار شد.

 

پایان خبر

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 164559
کلید واژه

تصویر

نظرات

0 تعداد نظرات

نظر

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست