×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1394/05/05 - 07:54
  • بازدید : 1537
  • تعداد بازدید : 50
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش

طراحی سوالات سی و چهارمین دوره آزمون ارتقای دستیاری و گواهینامه تخصصی آغاز شد

افتتاحیه طراحی سوالات سی و چهارمین دوره آزمون ارتقای دستیاری و گواهینامه تخصصی شنبه سوم مردادماه در تالار ابن سینای دانشکده پزشکی برگزار شد. در این مراسم

 

 

  افتتاحیه طراحی سوالات سی و چهارمین دوره آزمون ارتقای دستیاری و گواهینامه تخصصی شنبه سوم مردادماه در تالار ابن سینای دانشکده پزشکی برگزار شد.

در این مراسم که دکتر صدوقی معاون آموزشی دانشگاه، دکتر جرجانی رئیس دانشکده پزشکی، دکتر تنکابنی معاون امور دستیاری و تحصیلات تکمیلی دانشکده، جمعی از مسوولان دانشکده و  اساتید دانشگاههای علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم بهزیستی و توانبخشی،  اراک و ارتش جمهوری اسلامی حضور داشتند،

ابتدا دکتر جرجانی رییس دانشکده پزشکی شهیدبهشتی ضمن تقدیر از زحمات همکاران بخش های مختلف در فراهم کردن بستر و فضای مناسب برای برگزاری آزمون اظهار داشت: این آزمون  در 24 رشته تخصصی با مشارکت 300 تن از اساتید و اعضای هیات علمی طراح سوال و 1250 داوطلب شرکت کننده در حوزه دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی، ارتش، اراک و بهزیستی برگزار می شود .

وی با اشاره به اهمیت برگزاری آزمونهای ارتقا در  ارزشیابی صلاحیت دستیاران اظهار داشت: در این امتحان علاوه بر ارزیابی صلاحیت دستیاران، خود ارزیابی نیز از نظر کیفیت آموزش اساتید انجام می شود. مهارت بالای فراگیران نشانگر قوت عملکرد اساتید در انتقال دانش و مهارت به آنان است، به همین علت باید در طراحی سوالات آزمونها حساسیت ویژه نشان دهیم. همچنین یکی از معیارهای انتخاب اعضای هیات علمی در بورد تخصصی، طراحی سوالات شاخص و بدون نقص است که اساتید باید نهایت تلاش خود را در این خصوص به کار بندند.

رییس دانشکده پزشکی با تاکید بر برگزاری آزمونها به شکل مستمر برای ارزیابی عملکرد و اخلاق حرفه ای دستیاران افزود: تهیه بانک سوالات خوب، آنالیز صحیح سوالات و ارائه بازخورد مناسب درخصوص سوالات طراحی شده برای هر گروه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دکتر جرجانی ضمن تقدیر از زحمات اساتید و همکاران در خصوص برگزاری این آزمون ؛فاصله و اختلاف قابل توجه میان درصد قبولی در امتحانات ارتقا و گواهینامه و درصد قبولی در امتحانات دانشنامه را از موضوعات چالش برانگیز و جزو دغدغه های اصلی مسوولان برشمرد که باید مورد بررسی قرار گیرد و این فاصله به حداقل رسد.

 در ادامه مراسم دکتر صدوقی معاون آموزشی دانشگاه ضمن تقدیر از زحمات اساتید در تربیت دستیاران اظهار داشت: در آزمونهای بورد تخصصی سال قبل ، 13 رتبه برتر از گروه های مختلف داشتیم که شایسته تقدیر فراوان است.

وی افزود: در بازدید از گروه های مختلف آموزشی؛ اختلاف درصد قبولی در امتحانات گواهینامه و امتحانات بورد موضوع قابل تاملی بود که تمامی اعضای گروه با ارائه نظرات و راهکارهای خود باید در حل و فصل این موضوع چالش برانگیز همکاری داشته باشند.

معاون آموزشی دانشگاه در سخنان خود با تاکید بر لزوم ارتقای کیفیت آموزش و مقایسه آمارهای مختلف و رتبه های کسب شده در دانشگاه در سالهای قبل؛ نحوه طراحی سوالات در امتحانات ارتقا و بورد و شرکت فعالانه اساتید در این خصوص را یکی از ملاک های ارتقای اساتید عنوان کرد که در نشست روسای دانشکده های پزشکی تیپ یک با موضوع بازنگری آیین نامه ارتقا مورد بررسی و تاکید قرار گرفت.

سپس دکتر تنکابنی معاون امور دستیاری و تحصیلات تکمیلی دانشکده پزشکی به ارایه راهنماییهای لازم  درخصوص بزگزاری سی و چهارمین دوره آزمون ارتقا سال 94 پرداخت.

در خاتمه این مراسم از زحمات ارزنده دکتر علی اکبر سیاری مدیرگروه آموزشی کودکان و نیز اعضای هیات علمی گروه مذکور در کسب رتبه نخست طراحی سوالات امتحانات ارتقا و گواهینامه تخصصی سال 1393 با اهدای لوح تقدیر و هدایایی قدردانی بعمل آمد.

سپس طراحی سوالات سی و چهارمین دوره آزمون ارتقای دستیاری و گواهینامه تخصصی آغاز شد که تا  دوشنبه پنجم مردادماه ادامه خواهد یافت.

گفتنی است دکتر صدوقی معاون آموزشی دانشگاه و دکتر جرجانی رئیس دانشکده پزشکی از تمامی گروه های طراح سوالات آزمون مذکور در دانشکده بازدید بعمل آوردند.

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت,آرشيو اخبار معاونت
  • کد خبر : 21782
کلید واژه

نظرات

0 تعداد نظرات

نظر

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست