×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1398/04/25 - 14:51
  • بازدید : 662
  • تعداد بازدید : 52
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

ویدئو کنفرانس دانش پژوهی آموزشی برگزار شد.

سمینار سراسری آشنایی با دانش پژوهی آموزشی در آیین نامه ارتقا اعضای هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

سمینار سراسری آشنایی با دانش پژوهی آموزشی در آیین نامه ارتقا اعضای هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، سمینار سراسری آشنایی با دانش پژوهی آموزشی ۲۵ تیرماه  به صورت ویدیو کنفرانس با حضور دکترسیدعلی حسینی رییس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر شهرام یزدانی رییس دانشکده آموزش پزشکی و جمعی از اساتید، اعضای هیئت علمی، معاونین آموزشی و دبیران در سالن ابن سینا دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.
 
دکتر حسینی رییس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت در ابتدا شروع این جلسه با اشاره به اهمیت و اعتبار موضوع دانش پژوهی آموزشی اظهارامیدواری کرد برگزاری این سمینار نقش و جایگاه فعالیت های دانش پژوهی را تبیین کند.
 
 
وی افزود: برگزاری این سمینار با حضور اساتید معتبر دانشگاههای علوم پزشکی این اطمینان را ایجاد می کند که آنچه مد نظر معاونت آموزشی درباره شکل گیری، ارزیابی و ارتقا اعضای هیئت علمی است در نهایت منجر به ارتقا آموزش پزشکی در کشور خواهد شد.   
 
به گفته رییس امور هیئت علمی وزارت بهداشت: ارایه صحیح بخشی از فعالیت های دانش پژوهی در دانشگاههای علوم پزشکی می  تواند منجر به اختصاص اعتبار صحیح  در سطح کشور و دانشگاهها شود.
 
دکتر شهرام یزدانی رییس دانشکده آموزش علوم پزشکی نیز در بخش دیگری از این سمینار توضیحاتی درباره دانش پژوهی، تاریخچه و مفاهیم پایه ای آن ارایه داد.
 
وی گفت: دانشگاهها به عنوان نهادی دانشی باید فعالیت های مختلف در زمینه تولید، مدیریت و انتقال دانش در حوزه های مختلف علمی را انجام دهند.
 
رییس دانشکده مدیریت وآموزش علوم پزشکی ارتباط بین مدیریت، انتقال، تولید و بکارگیری دانش را یادآور شد و تعادل میان کارکردهای دانشی را مهم و ضروری ذکر کرد.
 
دکتر یزدانی مهمترین فاکتور تمرکز بر حوزه پژوهش را کیفیت بالای آکادمیک بحث های دانشی ذکر کرد و گفت: فعالیت های دانشی تنها زمانی واجد کیفیت های پذیرفته شده آکادمیک است که برازنده نام دانشگاه و عنوان دانش پژوهی باشند، فعالیت های نظام مند، هدفمند، روشن و مستند.
 
وی در ادامه یادآور شد: باید اساتید و پژوهشگران درگیر توسعه جامعه پیرامونی باشند و ضمن توجه به مستند سازی و نوآوری نتیجه اطلاعات آموزشی را مورد نقد و بررسی قرار دهند، آن زمان است که می توانیم ادعا کنیم "دانش پژوهی آموزشی" انجام داده ایم.   
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در این مراسم دکتر فخرالسادات میر حسینی درباره ارزیابی دانش پژوهی آموزشی، دکتر طاهره چنگیز با موضوع راهکارهای ترویج دانش پژوهی آموزشی مطالبی را در این ویدئو کنفرانس زنده با دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور به اشتراک گذاشتند.
 
انتهای پیام/
 
 
 
 
 
  • گروه خبری : اخبار معاونت,آرشيو اخبار معاونت
  • کد خبر : 80624
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست