×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/03/09 - 15:45
  • بازدید : 67
  • تعداد بازدید : 67
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پنل تخصصی “میز گرد آموزشی منتورشیپ ویژه دستیاران" برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي معاونت آموزشي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي به نقل از روابط عمومي مركز مطالعات و توسعه آموزش پزشكي دانشگاه، پنل تخصصي آموزشي با عنوان " میز گرد آموزشی منتورشیپ ویژه دستیاران " در اولين روز از جشنواره آموزشي در روز دوشنبه 9 خردادماه از ساعت 12-10، در محل معاونت آموزشی در قالب ارایه موارد مشاهده شده توسط منتورها به شکل ترکیبی (حضوری و مجازی) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي معاونت آموزشي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي به نقل از روابط عمومي مركز مطالعات و توسعه آموزش پزشكي دانشگاه، پنل تخصصي آموزشي با عنوان " میز گرد آموزشی منتورشیپ ویژه دستیاران " در اولين روز از جشنواره آموزشي در روز دوشنبه 9 خردادماه از ساعت 12-10، در محل معاونت آموزشی در قالب ارایه موارد مشاهده شده توسط منتورها به شکل ترکیبی (حضوری و مجازی) برگزار شد.

این پنل (دومین  پانل تخصصی روز نخست جشنواره) با محوریت نقش منتورها در انتقال مشکلات و چالش های دستیاران اجرا شد. ابتدا مقدمه کارگاه توسط آقای دکتر شمس مدیر مرکز مطالعات و توسعه با موضوع معرفی نقش منتی و منتور و فرایند منتور برگزار شد، در این جلسه که در آن اعضای منتور همکار در گروه های اطفال، روان پزشکی و اورتوپدی حضور داشتند، منتورها با بیان موارد و مشکلات موجود در گروه خود و به اشتراک گذاری آن از تجارب یکدیگر بهرمند شدند.

در ادامه دکتر محمد نوری رییس مرکز مشاوره معاونت دانشجویی  به ایراد مطلب پرداخت. ایشان فعالیت های منتور ها را آگاهی از مساله و چالش های دستیاران و ارجاع مناسب دانست. وی افزود گاهی با یک مداخله کوچک و یا همدلی می‌توان مشکلات را همان ابتدا مدیریت کرد. باید نگرش ها را تغییر داد، همیشه هدف حل مشکل نیست. بیماری روان همسان با بیماری جسمانی حائز اهمیت است. تشخیص به موقع و هدایت و همراهی با دانشجو  بهترین نقشی است که منتورها می توانند داشته باشند. باید فضایی ایجاد کرد که دانشجویان و دستیاران بدون هیچ دغدغه و ترس از اتهامات ناروا مشکلات خود را با منتورها در میان بگذارند.

دکتر شمس در ادامه پنل پیرامون موارد مطرح شده توسط منتورها، چالش ها و مشکلات، راهکارهایی را ارایه نمودند. توجه به ضوابط پذیرش دستیاران و تعهد و مسوولیت پذیری در اجرای آن، آسان سازی چالش های آموزش دستیاران در بحث منتورشیپ و منتورها، تعیین انتظارات منطقی از منتورها در راستای اهداف منتورشیپ، حذف سیکل های معیوب، تعریف شفاف فرایند ها و فیدبک مناسب برای منتی ها و منتورها از جمله نکات مورد اشاره ایشان بود.

  • گروه خبری : اخبار معاونت,آرشيو اخبار معاونت
  • کد خبر : 117245
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست