×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1398/02/07 - 07:52
  • بازدید : 810
  • تعداد بازدید : 44
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

توجه به فعالیت های گروهی؛ مهم ترین رویکرد چهاردهمین جشنواره آموزشی دانشگاه

دکتر امیر محسن ضیایی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره چهاردهمین جشنواره آموزشی دانشگاه که در اردیبهشت ماه برگزار می شود، با تاکید بر اهمیت نقش آموزش در دانشگاه ها اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره بیشتر دیده شدن فعالیت های آموزشی اعضای هیئت علمی و گروه های آموزشی دانشگاه است.

 معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بابیان اینکه جریان آموزش با کارگروهی سازگارتر از کار فردی است، توجه به فعالیت های گروهی را از مهمترین رویکردهای چهاردهمین جشنواره آموزشی دانشگاه عنوان کرد . 

 

دکتر امیر محسن ضیایی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره چهاردهمین جشنواره آموزشی دانشگاه که در اردیبهشت ماه برگزار می شود، با تاکید بر اهمیت نقش آموزش در دانشگاه ها اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره بیشتر دیده شدن فعالیت های آموزشی اعضای هیئت علمی و گروه های آموزشی دانشگاه است.

وی با بیان اینکه جشنواره های مختلفی در دانشگاه برگزار می شود، یادآور شد: در بین این جشنواره ها جای جشنواره آموزشی خالی بود و از این رو سعی کردیم موقعیتی ایجاد کنیم تا فرصت برای دیده شدن روش ها و فرایند های آموزشی برتر و فعل و انفعالاتی که در زمینه یادگیری و یاددهی  در دانشگاه صورت می گیرد، فراهم شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه در ابتدا این جشنواره با ابتکار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار و بعد به الگوی ملی تبدیل شده است، توضیح داد: ما در این جشنواره از فعالیت هایی تقدیر می کنیم که در سال گذشته انجام شده، به نتیجه رسیده و نتایج آن قابل انتشار است.

دکتر ضیایی یادآور شد: فعالیت های دانش پژوه نوآورانه ای که منجر به یک خروجی قابل ثبت و انتشار در سیستم آموزشی شده باشند در این جشنواره مورد بررسی قرار گرفته و از برترین آن ها تقدیر می شود.

وی افزود: محققان و صاحب نظران در این جشنواره با موضوع آموزش و آموزش پزشکی مهارت ها و دستاوردهای آموزشی خود را مطرح می کنند.

وی با بیان اینکه آموزش یک جریان است، اظهار کرد: افراد می توانند به صورت فردی نیز کارهای برجسته انجام دهند، اما کار فردی چندان با آموزش سازگار نیست و از این رو رویکرد امسال جشنواره توجه به فعالیت های گروهی است.

تقدیر از دکتر رخشان؛ استاد نمونه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه از سال گذشته در این جشنواره از یکی از استادان دانشگاه به عنوان استاد نمونه تقدیر می شود، گفت: در این جشنواره از کسی که درابعاد آموزشی، اخلاقی و مسائل حرفه ای برجسته است و دیگران وی را به عنوان یک فرد برجسته می شناسند تجلیل می کنیم.

دکتر ضیایی ادامه داد: در جشنواره امسال از دکتر محمد رخشان که از پایه گذاران رشته آسیب شناسی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و از بزرگان این رشته در کشور است، به عنوان استاد نمونه دانشگاه تجلیل می کنیم.

وی با اشاره به سوابق علمی برجسته دکتر رخشان افزود: دکتر رخشان در دانشگاه بزرگی در آمریکا هم درس خوانده و هم تدریس کرده و با همراهی مرحوم دکتر رضا سلطانی نسب این رشته را در دانشگاه علوم پزشکی پایه گذاری کرده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه تنها ملاک انتخاب دکتر رخشان سوابق علمی وی نیست، تاکید کرد: اخلاق شایسته، نحوه آموزش و دغدغه مندی نسبت به دانشجویان و دستیاران از جمله عواملی است که در انتخاب ایشان به عنوان استاد نمونه تاثیرگذار بوده است.

به گروه های منتخب، برای انجام طرح های آتی اعتبار اعطا می شود

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره یکی دیگر از تفاوت های جشنواره امسال نسبت به سال های گذشته توضیح داد: امسال به افراد منتخب جایزه نقدی اعطا نمی شود، بلکه یک اعتبار مالی را برای فعالیت هایی که در آینده انجام خواهند در نظر گرفته ایم.

دکتر ضیایی در ادامه افزود: گروه های منتخب می توانند از این اعتبار استفاده کنند و با بهره گیری از آن کار برجسته دیگری مانند یک طرح دانش پژوه ایجاد کنند، در حالی که اگر یک هدیه نقدی به افراد داده شود، در پیشرفت جریان آموزشی تاثیر چندانی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: البته پشتیبانی از این طرح ها فقط محدود به اعتبار مالی نمی شود، بلکه کمک های عملیاتی نیز انجام خواهد شد تا در سال بعد یک کار جدید به سرانجام برسد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه از فعالیتهای برجسته آموزشی در سطح ملی تقدیر می شود، گفت: خوشبختانه تعدادی از طرح های منتخب در جشنواره آموزشی دانشگاه در سطح ملی نیز رتبه کسب کرده اند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: خوشبختانه این جشنواره با ابتکار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شکل گرفت و در حال حاضر در سطح ملی نیز، هم جشنواره آموزشی و هم کنگره آموزش پزشکی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، چهاردهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دهم اردیبهشت ماه با شعار«دانشگاه نسل چهارم، مسئولیت پذیری اجتماعی، توسعه پایدارسلامت» در سالن امام خمینی(ره) دانشکده پزشکی دانشگاه برگزار می شود.

در این جشنواره از سه گروه برتر دانشگاه  که در فرآیند های برتر آموزشی در شش حیطه مدیریت و رهبری، برنامه ریزی آموزشی، روش تدریس، ارزشیابی، محصولات آموزشی و یادگیری الکترونیک دستاوردهای برجسته داشته اند، تقدیر می شود.

  • گروه خبری : اخبار معاونت,آرشيو اخبار معاونت
  • کد خبر : 76967
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست