×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1395/11/30 - 14:39
  • بازدید : 1209
  • تعداد بازدید : 50
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی دانشگاه

برگزاری اولین جلسه کارگروه بسته ارتقاء نظام ارزیابی و آزمون های علوم پزشکی

اولین جلسه کارگروه بسته ارتقاء نظام ارزیابی و آزمون های علوم پزشکی روز شنبه سی بهمن ماه در سالن اجتماعات دفتر ریاست دانشگاه با حضور دکتر ممتاز منش دبیر کارگروه، دکتر ثابت، دکترفروزانفر، دکتردانش کهن، دکترنوین، دکترنیک روان، دکترحمزه

 اولین جلسه کارگروه بسته  ارتقاء نظام ارزیابی و آزمون های علوم پزشکی روز شنبه سی بهمن ماه در سالن  اجتماعات دفتر ریاست دانشگاه  با حضور دکتر ممتاز منش دبیر کارگروه، دکتر ثابت، دکترفروزانفر، دکتردانش کهن، دکترنوین، دکترنیک روان، دکترحمزه لو مقدم، دکتر پناهنده و آقای بلوردی  تشکیل شد.

 در این جلسه دکتر ممتاز منش ضمن تاکید بر ارتقاء نظام ارزیابی و آزمون های به عنوان یکی از شاخص های ارتقاء کیفیت آموزش گفت: ارتقای کیفی ارزشیابی با توجه به اهمیت نقش آن در نتیجه آموزش فراگیران همواره از اولویت های این معاونت بوده است و بدین منظور دو اقدام در سال 1394 صورت گرفت 1- ارتقای کیفی آزمون های ارتقا و گواهینامه دستیاران تخصصی 2- طراحی و اجرای امتحان پره انترنی پرستاری به روش آسکی  

در ابتدای سال  94 ابتدا یک پرسشنامه با 17 آیتم برای ارزیابی کیفی آزمون طراحی شد . آزمون های ارتقا 24 رشته تخصصی سال 93 مورد بررسی و آنالیز کیفی قرار گرفتند.سپس بر اساس اصول علمی طراحی آزمون های چندگزینه ای، اصول آموزش بزرگسالان و مشکلات یافت شده در ازمون های سال قبل یک کارگاه آموزشی ویژه اعضای هیئت علمی آزمون طراحی گردید. 
در ادامه دکتر ممتازمنش افزودند: آزمون ارتقا سال 94 که پس از مداخله ما برگزار گردید مورد بررسی کیفی قرار گرفت. نتیجه این بود که در مجموع در 19 رشته از 24 رشته، تغییر معنی داری در بهبود کیفی آیتم های 17 گانه در سال 94 نسبت به سال 93ایجاد شده بود.
و میانگین ضریب افتراق سوال ها درکلیه 24 رشته بطور معنی داری افزایش پیدا کرده بود.در سال 95 نیز طراحی آزمون بر اساس شاخص های تعیین شده صورت گرفت و اولین آزمون در تاریخ 31 شهریور و 1 مهر امسال اجرا گردید.این آزمون به منظور بررسی سطح توانمندی دانشجویان پرستاری ترم 6 ، پیش از ورود به دوره انترن شیپ یا عرصه پرستاری در زمینه های  مختلف طراحی شد.

در ادامه جلسه اعضاء کارگروه در مورد محورهای بسته، اهداف اجرایی بسته در سطح دانشگاه با سه محور تدوین و ابلاغ آیین نامه های لازم و شناسایی زیر ساختهای فرایندی و تجهیزات لازم جهت تحقق اهداف مورد نظر بحث و تبادل نظر کردند.

 همچنین نیاز سنجی، برنامه ریزی و اجرای کارگاه های حضوری توانمند سازی اعضاء هیات علمی در چارچوب محورها ، مورد تا تاکید اعضاء قرار گرفت .

در پایان جلسه نیز پایش اجرایی نظام طراحی شده در سطح دانشگاه و برنامه ریزی زمانبدی جلسات کارگروه تدوین شد.

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت,آرشيو اخبار معاونت
  • کد خبر : 42965
کلید واژه

نظرات

0 تعداد نظرات

نظر

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست