به گزارش روابط عمومی ریاست دانشگاه
برگزاری ٦٦٠جلسه شورای تخصصی آموزشی و ٤٣ جلسه شورای تخصصی
ششصد و شصت مین جلسه شورای تخصصی آموزشی و چهل و دومین جلسه شورای تخصصی تحصیلات تکمیلی دانشگاه روز یکشنبه هشتم اسفند ماه در دفتر معاونت آموزشی دانشگاه با حضور دکترمحمد مهدی صدوقی معاون آموزشی دانشگاه، ، مدیران ، مشاوران معاونت آموزشی

ششصد و شصتمین جلسه شورای تخصصی آموزشی و چهل و سومین جلسه شورای تخصصی تحصیلات تکمیلی دانشگاه روز یکشنبه هشتم اسفند ماه در دفتر معاونت آموزشی دانشگاه با حضور دکترمحمد مهدی صدوقی معاون آموزشی دانشگاه، ، مدیران ، مشاوران معاونت آموزشی و معاونین آموزشی دانشکده ها برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر صدوقی معاون آموزشی دانشگاه در خصوص پایش پیشرفت تحصیلی دانشجویان به منظور جلوگیری از افت تحصیلی دانشجویان گفت: افت تحصيلي دانشجويان ولزوم پايش آن و نقش اساتيد مشاور دراين زمينه بسیار مهم است.
دکتر صدوقی در ادامه افزود: افت تحصیلی دانشجویان یک زنگ خطر آینده تحصیلی دانشجویان است. وبه همین دلیل لزوم توجه مسئولان آموزشی و مشاورین را طلب می کند. تا به مسئله موفقیت یا شكست تحصیلی دانشجویان توجه ویژه ای شود.
وی گفت: اساتید مشاور می بایستی شناخت و پیدا کردن علل افت تحصیلی را در گام اول فعالیت خود قرار دهند و بعد از پیدا کردن علت ، مشاور به کمک دانشجو و در صورت لزوم خانواده او و مسئولین دانشگاه به رفع آن علت اقدام کنند، یا اینکه راهنماییهایی به دانشجو برای رفع علت ارائه نمایند. و پیشرفت دانشجوی را مورد پیگیری قرار دهند.
در این جلسه دکتر صدوقی در خصوص برگزاری جشنواره آموزشی گفت : در سال 95 با تاکید بر آموزش مجازی شاخص های انتخاب برگزیدگان جشنواره مورد بازنگری قرار گرفت . در این سال شاخص های انتخاب گروه آموزشی ، عضو هیات علمی پایه و بالینی براساس اسناد بالا دستی طراحی و مورد استفاده قرار گرفت . همچنین آیین نامه اجرایی جشنواره آموزشی در سال 94 تدوین گردید .
وی در ادامه از معاونین آموزشی دانشکده ها خواستند با تعامل و مشارکت با گروه های آموزشی کمیته های اجرایی جشنواره آموزشی را تشکیل دهند و پیشنهادات خود را در رابطه با شاخص های انتخاب گروه آموزشی ، اساتید و دانشجویان اعلام نمایند .
در ادامه جلسه آیین نامه آموزش مجازی ترکیبی، لزوم پایش افت تحصیلی دانشجویان و نقش اساتید مشاور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و سپس موارد که از سوی مدیریت های آموزش و تحصیلات تکمیلی و امور هیات علمی برای تصمیم گیری به شورا ارجاء شده بود مطرح گردید.
نظر