×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1398/04/29 - 16:51
  • بازدید : 610
  • تعداد بازدید : 40
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

جلسه مشترک هیئت‌رئیسه دانشگاه با روسای دانشکده‌ها

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در جلسه مشترک هیئت‌رئیسه دانشگاه با روسای دانشکده‌ها که ۲۹تیرماه برگزار شد، دکتر محمد آقاجانی رئیس دانشگاه با اشاره به اینکه روسای دانشکده‌ها افرادی موثر هستند، استمرار این جلسات را با تمرکز بر ارائه برنامه‌ها، تحلیل موضوعات دانشگاه، رفع مشکلات و موانع خواستار شد.

دکتر آقاجانی: تربیت افراد با اخلاق و توانمند، محور آموزش دانشگاه است

رئیس دانشگاه مهارت‌آموزی در سطوح مختلف را یک الزام دانست و گفت: حوزه آموزش از حوزه‌های کلیدی است که در کنار سایر حوزه‌های سلامت، در اعتلای سلامت کشور و ارائه خدمات باکیفیت به مردم ایفای نقش می‌کند.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در جلسه مشترک هیئت‌رئیسه دانشگاه با روسای دانشکده‌ها که ۲۹تیرماه برگزار شد، دکتر محمد آقاجانی رئیس دانشگاه با اشاره به اینکه روسای دانشکده‌ها افرادی موثر هستند، استمرار این جلسات را با تمرکز بر ارائه برنامه‌ها، تحلیل موضوعات دانشگاه، رفع مشکلات و موانع خواستار شد.

وی مأموریت اول دانشگاه را آموزش دانست و از ترسیم برنامه‌های دانشگاه به‌منظور گسترش و اثرگذاری در حوزه سلامت خبر داد.

رییس دانشگاه مهارت‌آموزی و توجه به آن در سطوح مختلف را یک الزام دانست و افزود: حوزه آموزش از حوزه‌های کلیدی است که در کنار سایر حوزه‌های سلامت، در اعتلای سلامت کشور و ارائه خدمات باکیفیت به مردم ایفای نقش می‌کند.

دکتر آقاجانی با اشاره به استقرار مدرن‌ترین سامانه مدیریتی کشور در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: این سامانه حلقه گم‌شده بهره‌وری است، با کمک این سیستم؛ پژوهش، آموزش و سیستم ارائه خدمات در مراکز، دانشکده‌ها و خصوصاً در بیمارستان‌ها در مسیری صحیح حرکت می‌کند.

رئیس دانشگاه  در ادامه به اجرای موفق سامانه مدیریتی کشور در دانشگاه اشاره کرد و این سامانه را الگوی کاربردی معرفی کرد که سایر دانشگاه‌ها و یا نهادهای مرتبط علاقه‌مند به استفاده از آن هستند.

تربیت افراد بااخلاق و توانمند ضروری است

ارتقای مهارت‌های پزشکی و پیراپزشکی به دانش ‌آموختگان و در رأس آن توجه به اخلاق پزشکی و درنهایت تربیت پزشک و پیراپزشک  و افراد توانمند و بااخلاق از دیگر مواردی بود که دکتر آقاجانی ضرورت توجه به آن را از سوی روسای دانشکده‌ها خواستار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه بر لزوم ارتباط گسترده‌تر با بخش خصوصی در حوزه آموزش، پژوهش و ارائه خدمات تأکید کرد.

دکتر آقاجانی بابیان این‌که مأموریت اول دانشگاه آموزش است، ارائه راه‌حل‌های مؤثر از سوی روسای دانشکده‌ها برای بهبود وضعیت آموزشی  دانشگاه را خواستار شد.

آموزش و پژوهش باید به علم نافع تبدیل شوند 

دکتر امیر محسن ضیایی معاون آموزشی دانشگاه نیز در این جلسه، نشست مشترک اعضای هیئت‌رئیسه با روسای دانشکده‌ها را  راه‌حل مناسبی برای پیشبرد اهداف دانشگاه معرفی کرد.

وی با اشاره به این‌که مدیریت و بهره‌وری مفاهیم علمی و پیچیده‌ای دارد اظهار داشت: مدیریت علم است، علمی کارآمد که نیاز به  روزآمد شدن دارد.

معاون آموزشی دانشگاه تأکید کرد: مجموعه دانشگاه باید هدفی واحد را تعقیب کند و در این مسیر باسیاست‌های راهبردی آشنا و انتظارات دانشگاه را بداند، درنهایت به‌صورت تیم عملیاتی واحد عمل کند.

دکتر ضیایی با اشاره به این‌که آموزش فردی نیست و مسئله اصلی دانشگاه است، گفت: آموزش باید قابل‌اندازه‌گیری و شاخص‌ها به‌صورت مدون تعیین شود.

وی ادامه داد: آموزش و پژوهش باید در خط مقدم علم و تکنولوژی قرار گیرد و به علم نافع تبدیل شود.

ارتباط مؤثرتر با صاحبان صنعت، توسعه هدفمند بین‌رشته‌ای متناسب با حوزه خدمت، لزوم بهبود مهارت‌های دانش‌آموختگان و ارتباط مؤثرتر گروه‌های پایه بالینی از مواردی بود که دکتر ضیایی به آن اشاره کرد.

در ادامه این نشست دکتر کوروش وحید شاهی مدیر امور تحصیلات تکمیلی دانشگاه  نیز با اشاره به محورهای تحول در حوزه‌های غیر بالینی، نحوه جذب اعضای هیئت‌علمی و کوریکولوم پژوهشی، توجه به حوزه آموزش و پژوهش را از سوی روسای دانشکده‌ها خواستار شد.

وی درباره تعریف ارزش برای فعالیت‌های حوزه کاربرد دانش درراستای ارتقا، ایجاد محصول ملی و برنامه ملی رفع نیاز توضیحاتی ارائه داد.

دکتر وحید شاهی انجام  پژوهش‌های آکادمیک را راهی مناسب برای حل مشکلات نظام سلامت توصیف کرد و ارتباط بیشتر حوزه‌های بالین و پایه را ضروری دانست.

تحول در سرفصل‌های آموزشی  و تشکیل گروه‌های مشترک کاربردی از مواردی بود که دکتروحیدشاهی به آن اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در این نشست که در تالار شهید بهشتی دانشگاه برگزار شد، روسای دانشکده‌ها به مواردی نظیر؛ تشکیل ستاد ph.Dریفرم، لزوم انجام فعالیت‌های عملیاتی، نحوه جذب اعضای هیئت‌علمی، تمرکز بیشتر بر اولویت‌های آموزشی، تمرکز بر برنامه‌های مبتنی بر صلاحیت، انتقال عرصه آموزش به حوزه‌های کاربردی دانش، تحول در آزمون جامع و مشارکت و همکاری با استارتاپها اشاره کردند.   گالری تصویر

انتهای پیام/

 

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت,آرشيو اخبار معاونت
  • کد خبر : 80787
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست