×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1398/07/07 - 08:21
  • بازدید : 386
  • تعداد بازدید : 66
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

جلسه معاون آموزشی دانشگاه با معاونین آموزشی دانشکده ها و مراکز پزشکی،آموزشی و درمانی برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نشستی با موضوع محور های مهم سیاست های آموزشی دانشگاه در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید ، با حضور دکتر ضیایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، معاونین آموزشی دانشکده ها و مراکز پزشکی، آموزشی و درمانی و مدیران حوزه آموزش حوزه معاونت آموزشی در روز شنبه ششم مهرماه در سالن پرفسور مرندیان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، در نشستی با موضوع  محور های مهم سیاست های آموزشی دانشگاه در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید ، با حضور دکتر ضیایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، معاونین آموزشی دانشکده ها و مراکز پزشکی، آموزشی و درمانی و مدیران حوزه آموزش حوزه معاونت آموزشی در روز شنبه ششم مهرماه در سالن پرفسور مرندیان برگزار شد.

در این جلسه دکتر ضیایی با اشاره به اینکه شعار اصلی دانشگاه آموزش است گفت : با شروع سال تحصیلی جدید باید برنامه توسعه کیفی را در دستور کار قرار داده و به استمرار برنامه ها و سیاست های آموزش، توسعه و اصلاح زیر ساخت های اموزشی همت گمارد.

دکتر ضیایی تقویت دوره پزشکی عمومی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه توصیف کرد و گفت: نقشی که دوره پزشکی عمومی در نظام ارائه خدمات ایفا می‌کند تأثیر بسزایی بر سایر مقاطع دارد.همچنین وی، اهمیت آموزش سایر برنامه های Undergraduateرا از محوری ترین برنامه های دانشگاه اعلام کرد.  

 

معاون آموزشی به ارتقاء نگرش اعضا هیئت‌علمی و توجه به آزمون های شفاهی (KFP, PMP,OSCE)علاوه بر آزمون های کتبی کشوری در برنامه ارتقا آزمون ها برای دستیاران نیز اشاره کرد.

وی در ادامه نقش اساتید با تجربه و مهم‌تر از آن با اخلاق را در آموزش بسیار مهم شمردند و خاطرنشان کرد: تربیت فارغ التحصیلان با با صلاحیت های محوری برای ارائه نقش خود درجامعه را مهم‌ترین هدف دانشگاه است.  

وی از اختصاص 15 نمره رفتار حرفه ای از 30 نمره، توسط کمیته اخلاق مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی با تائید دانشکده پزشکی نیز خبر داد و اطلاع رسانی دقیق جهت فراگیران در این امر را ضروری دانست. 

 

در ادامه این نشست مدیران حوزه آموزشی گزارشی از برنامه های اجرا شده و در حال اجرا خود را در حوزه های مربوطه ارائه دادند .که در این میان می توان به موضوعات ذیل اشاره کرد :

ارتقای سیستماتیک وتحول در ارزشیابی درون دانشگاهی دستیاران تخصصی بالینی، استقرار Logbookبصورت الزامی،تکمیلlogbook  بعنوان شرط الزامی برای معرفی به آزمون ارتقا و شروع تدوین در صلاحیت های محوری مراقبت از بیمار و تمرین مبتنی بر سیستم ، برنامه جامع آموزش بالینی با محوریت بیمار 3 ،پروژه ملی بررسی outcome  فارغ التحصیلان تخصصی و فوق تخصصی در کشور،بحث بررسی طراحی سازکار آموزشی "کانال انتقال نظام مند تجربیات بحرانی" در همکاری با پزشکی قانونی و سازمان نظام پزشکی ،تحول درحوزه آموزشی غیر بالینی دانشگاه ، آموزش مهارتهای حرفه ای وآموزش مجازی برای دانشجویان و اعضای هیات علمی ، برنامه جهت آشنایی اعضای هیات علمی و دستیاران با روش های آزمون کتبی رایج شامل KFP, PMP,OSCE و برنامه جهت افزایش رضایتمندی دانشجویان در رشته های مختلف دانشگاه با کمک دفاتر توسعه دانشکده ها ، معاونین و روسای دانشکده ها دانشگاه و بحث سامانه ساعی (سامانه ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی ) را در این نشست مطرح کردند . 

در پایان هریک از اعضای این نشست در مورد موضوعات ارائه شده به بحث و گفتگو پرداختند .

  • گروه خبری : اخبار معاونت,آرشيو اخبار معاونت
  • کد خبر : 83480
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست