×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1397/03/01 - 11:07
  • بازدید : 848
  • تعداد بازدید : 69
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

دومین جلسه شورای مدیران گروه های آموزشی بالینی

دومین جلسه شورای مدیران گروه های آموزشی بالینی با حضور دکتر سید امیر محسن ضیایی، معاون آموزشی دانشگاه، دکترشاهین شادنیا قائم مقام و معاون اجرایی معاون آموزشی، مدیران گروه های دانشکده پزشکی و مدیران ستادی حوزه معاونت آموزشی دانشگاه 30 اردیبهشت ماه در سالن شهید بهشتی دانشگاه برگزار شد. در ابتدای

 

دومین جلسه شورای مدیران گروه های آموزشی بالینی با حضور دکتر سید امیر محسن ضیایی، معاون آموزشی دانشگاه، دکترشاهین شادنیا قائم مقام و معاون اجرایی معاون آموزشی، مدیران گروه های دانشکده پزشکی و مدیران ستادی حوزه معاونت آموزشی دانشگاه 30  اردیبهشت ماه در سالن شهید بهشتی دانشگاه  برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر ضیایی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: امیدواریم با همدلی گروه های آموزشی بالینی و بتوانیم اهداف دانشگاه را پیش ببریم.

وی اظهار داشت: مدیران گروه از مهمترین مخاطبانی هستند که می توانند برنامه ها و اهداف دانشگاه را در گروه های آموزشی جاری کنندکه  این کار با مشارکت دو طرفه صورت می گیرد. دکتر ضیایی افزود: بدین منظور جلسات مدون و ادواری با مدیران گروه های بالینی برگزار خواهد شد تا از نقطه نظرات در تصمیم گیری ها بهره گیری شود.

معاون آموزش دانشگاه در ادامه جلسه گفت: یکی از مهمترین بحث های دانشگاه تاکید بر فعالیتهای اعضای هیات علمی است که به عنوان مهمترین ستون و سرمایه دانشگاه محسوب می شوند. بدین منظور در سیاست جدید دانشگاه سنجش فعالیتهای اعضای هیات علمی از Full timeبه Full effortتغییر پیدا کرده است. یعنی ماموریتهایی که به اعضای هیات علمی محول می شود اعم از فعالیتهای آموزشی، پژوهشی، سرویس خدماتی و مدیریت دانش را شامل می گردد.

دکتر ضیایی اذعان داشت: حاکمیت آکادمیک در راستای ثبت کلیه فعالیتهای اعضای هیات علمی طرح ریزی و کلیه فعالیتهای اعضای هیات علمی در آن دیده شده است.

در ادامه جلسه دکتر پونه دهقان معاون امور هیات علمی و امور بیمارستانهای دانشکده پزشکی و دبیر کمیته حاکمیت اکادمیک گزارش مبسوطی از برنامه و سامانه حاکمیت آکادمیک جهت اعضای شورا ارائه کرد.

دکتر وحید شاهی مدیر امور تحصیلات تکمیلی دانشگاه در این جلسه تحليلنتايج ٦ساله گروههاي باليني دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در آزمون دانشنامه تخصصي بیان کرد و افزود: با توجه به اهميت رويكرد سيستماتيك و همچنين evidence basedبراي بررسي وضعيت گروه هاي آموزشي، از مدل "درونداد، فرايند ، برونداد، پيامد(outcome)و اثر(impact) مي توان براي تحليل وضعيت و عملكرد گروه هاي آموزشي استفاده نمود.

وی تصریح کرد: آزمون دانشنامه تخصصي به عنوان يك آزمون ملي مي تواند به عنوان يك ملاك براي مقايسه برون داد گروه های آموزشي مورد استقاده قرار گیرد. در اين تحليل وضعيت كلي گروه ها، روند نتايج هر گروه در مقایسه با ساير دانشگاه ها بطور سیستماتيك مورد بررسي وتحليل قرارگرفته است.

 در خاتمه مباحث مطرح شده مقرر گرديد درجلسات اختصاصي با گروه ها  راهكار هاي دستيابي به بهترين نتايج مورد بررسي قرار گيرد.

در انتهای جلسه دکتر علی بابایی مدیر دفتر آموزش مداوم جامعه پزشکی دانشگاه با معرفی مرکز آموزش های حرفه ای مهارتی گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه آموزش مداوم چه در بخش آموزش های مجازی و چه در بخش آموزش های حضوری رتبه اول کشور را داراست و دانشگاه دارای جایگاه مناسبی در کشور است که این باعث شده تا تمایل به تحصیل و کار در این دانشگاه افزایش یابد.

وی تصریح کرد: سیاست معاونت آموزشی این است که برنامه های آموزش حرفه ایی و مهارتی گسترش پیدا نماید. اگر گروه های علوم بالینی در این زمینه به جدیت فعالیت نمایند گام موثری جهت حرکت به سمت نسل سوم دانشگاه ها خواهیم داشت .

گفتنی است، در این جلسه مدیران گروه های بالینی به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند. تامین امکانات، فضای آموزشی و تجهیزات آموزشی مورد نیاز مراکز، جذب اعضای هیات علمی خبره، و بهره مندی ازتجربیات گروه ها، بخشی از این مطالب بود.

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت,آرشيو اخبار معاونت
  • کد خبر : 62474
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست