×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1398/04/18 - 15:28
  • بازدید : 577
  • تعداد بازدید : 61
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
دیدار رئیس دانشگاه با مدیران گروه های آموزش بالینی

دکتر آقاجانی در دیدار با گروههای آموزشی بالینی: برنامه محوری و شورو نشاط آموزشی دو رکن آینده ساز دانشگاه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برنامه محوری و شورو نشاط در گروههای آموزشی بالینی را دو رکن مهم برای ارتقاء دانشگاه عنوان کرد و گفت: با تحقق این دو محور می توان آینده روشنی برای دانشگاه رقم زد.

 
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برنامه محوری و شورو نشاط در گروههای آموزشی بالینی را دو رکن مهم برای ارتقاء دانشگاه عنوان کرد و گفت: با تحقق این دو محور می توان آینده روشنی برای دانشگاه رقم زد.

 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در جلسه  مدیران گروههای آموزشی بالینی با رییس دانشگاه که صبح روز سه شنبه ۱۸ تیرماه در تالار شهید بهشتی برگزار شد، دکتر محمد آقاجانی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توسعه و احداث بیمارستان های آموزشی را یکی از مهمترین نیازهای حوزه آموزش دانست و با اشاره به اجرای پروژه بیمارستان ۷۴۰ تخت خوابی شهدای تجریش خاطرنشان کرد: اضافه شدن این بیمارستان به مراکز درمانی و آموزشی دانشگاه می تواند نیازهای فیلد آموزش را تامین کند.
 
وی با بیان اینکه شرق تهران تمرکز جمعیتی زیادی دارد، از اقدامات انجام شده در جهت احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی شرق تهران، در مناطق تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.
 
بی تردید آموزش ماموریت اول دانشگاه است
 
دکتر محمد آقاجانی شعار، ستون و ماموریت اول دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را آموزش  دانست و گفت: بی تردید ماموریت های دیگر دانشگاه ذیل آموزش است.
 
رییس دانشگاه با اشاره به برنامه محوری و شور نشاط آموزشی ایجاد شده در گروههای آموزشی، توسعه این دو رکن مهم که آینده روشنی برای دانشگاه رقم خواهد زد را خواستار شد.
 
دکتر آقاجانی راه اندازی مرکز امور هیئت علمی را اولین گام دانشگاه برای تحقق  شعار "آموزش رکن اول است" دانست و خاطر نشان کرد: از دیگر اقدامات دانشگاه برای تحقق این شعار می توان به جذب ۳۱۷ عضو هیئت علمی که ۲۱۷ نفر از این اساتید درگروههای بالینی فعالیت می کنند اشاره کرد.
 
رییس دانشگاه در ادامه برنامه محوری، تدوین نقشه سه ساله جذب اعضای هیئت علمی و تسهیل فرآیند جذب اساتید دارای شرایط نخبگی را از دیگراقدامات آموزشی دانشگاه عنوان کرد و گفت: دانشگاه با رویکرد توجه به آموزش می تواند در قله ها دستاوردهای بزرگی کسب کند.
 
سنجش آموزش باید کمی شود
 
وی با  تاکید براهمیت "کمی شدن آموزش"  از طراحی و اجرای برنامه ای مدون برای تحقق این موضوع درتصمیم گیری های هیئت ممیزه دانشگاه خبر داد.
 
دکتر آقاجانی در بخش دیگری از سخنان خود به احداث هفت کلینیک تخصصی، اضافه شدن شش دستگاه سی تی اسکن پیشرفته و  چهار دستگاههای شتاب دهنده،راه اندازی پیشرفته ترین مرکز درمان سرطان،  اجرای ۲۰پروژه های بهداشتی و درمانی و تجمیع پردیس مشترک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اشاره کرد.
 
وی در ادامه  به امکان تبادل تصاویر رادیوگرافی  با بالاترین کیفیت در بیمارستانهای دانشگاه اشاره کرد و این اقدام را راهبردی موثر برای توسعه آموزش و پژوهش دانست.
 
آزمون های بورد معیاری برای اندازه گیری دانش و مهارت
 
دکتر آقاجانی در این نشست در رابطه با آزمون های بورد تخصصی خطاب به مدیران گروههای آموزشی بالینی اظهار داشت: آزمون های بورد معیاراصلی اندازه گیری دانش و مهارت دانش آموختگان است.
 
رییس دانشگاه ضرورت برقراری تعادل منطقی بین افزایش دانش تئوری و مهارت آموزی دانش آموختگان را مورد تاکید قرار داد و وبرنامه ریزی موثر و راهبردی برای دستیابی به این مهم را خواستار شد.
 
وی در ادامه با اشاره به پیشرفت های دانشگاه در حوزه پژوهش؛ از رشد کمی ۳۶ درصدی، رشد کیفی ۴۹ درصدی و ۳۰ پله صعود در نظام رتبه بندی لایدن خبر داد.
 
مدیران گروهها باید همانند تیمی واحد عمل کنند
 
دکتر ضیایی معاون آموزشی دانشگاه نیز در این نشست تبادل تجربیات و ارایه دیدگاههای مدیران گروههای آموزشی را راه حل موثری برای ارتقا سطح آزمون های بورد دانست و بر اهمیت مستند نگاری پرونده تحصیلی دستیاران تاکید کرد.
 
وی در ادامه هم افزایی بیشتر مدیران گروهها را در راستای برگزاری آزمون های بورد تخصصی و فوق تخصصی خواستار شد و گفت: باید در تمامی حوزه ها به شکلی موثر همانند  یک تیم واحد عمل کنیم.
 
دکتر ضیایی با اشاره به بهره برداری از سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی در دانشگاه این اقدام را دستاورد بزرگی در عرصه خدمت و آموزش برشمرد.
 
بیمارستان آموزشی جایی است که بهترین درمان دربالاترین سطه به بیمار ارائه می شود
 
دکتر وحیدشاهی مدیر امور تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیز دراین نشست توضیحات مبسوطی درباره برنامه جامع آموزش بالینی با محوریت بیمار ارایه داد و گفت: تمامی ارکان دانشگاه باید در اولویت بندی برنامه عملیاتی و مهم تر از همه اجرای آن مشارکت فعال داشته باشند.
 
وی ادامه داد: در توسعه یافته ترین جوامع ، بالاترین و باکیفت ترین سطح خدمات در مراکز آموزشی و درمانی به  بیمارارائه می شود.
 
مدیر امور تحصیلات تکمیلی دانشگاه در این جلسه با تاکید بر اهمیت آزمون های دستیاری؛ ارتقای سیستماتیک و تحول در ارزشیابی دستیاران تخصصی بالینی را خواستار شد.
 
دکتر وحید شاهی بهرمندی از تجربیات دوره های گذشته آزمون های دستیاری را راه کاری موثر در ارتقای سطح این آزمون ها دانست و خاطرنشان کرد: آزمون های بورد رویدادی مهم در آموزش محسوب می شود ولی موضوعی که برگزاری این آزمون ها را ارزشمند تر می کند، بازخورد و نتیجه این رقابت است.
 
وی در بخش دیگری درباره نحوه ارایه مستندات نمره اخلااق حرفه ای، مقایسه نتایج قبولی دانشنامه تخصصی دانشگاه با نتایج کشوری در سال ۹۷ و  پروژه ملی بررسی outcomeفارغ التحصیلان تخصصی و فوق تخصصی مواردی را مطرح کرد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دراین نشست مدیران گروههای آموزشی بالینی گزارشی از فعالیت های گروه ارایه دادند و به مواردی نظیرنحوه بررسی و آنالیز آزمون های ارتقا بورد، تشکیل جلسات ماهانه بین بخشی، نحوه تشکیل گروههای مجازی آموزشی، تشکیل کارگروه طرح تحول، استفاده از مراکز مهارت های بالینی، تعیین عناوین آموزشی مدون بخش ها، ایجاد کمیته طراحی سوالات، بررسی صلاحیت بالینی، ایجاد تغییرات برنامه آموزشی کارآموزان، طراحی شورای آموزشی گروه و  برگزاری جلسات آمادگی برای امتحانات آسکی اشاره کردند.   
  • گروه خبری : اخبار معاونت,آرشيو اخبار معاونت
  • کد خبر : 80403
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست