×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1397/11/15 - 08:52
  • بازدید : 1758
  • تعداد بازدید : 69
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سومین همایش ارائه دستاوردهای طرح تحول و نوآوری در آموزش پزشکی، ویژه مدیران و کارشناسان آموزش برگزار شد.

دکتر ضیایی: سلامت بیمار مقدم بر آموزش است

سومین همایش ارائه دستاوردهای طرح تحول و نوآوری در آموزش پزشکی، ویژه مدیران و کارشناسان آموزش با حضور جمعی از مسئولان و کارشناسان در حوزه آموزش ۱۴ بهمن‌ماه در سالن ابن‌سینای دانشکده پزشکی برگزار شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سلامت بیمار را مقدم بر آموزش دانست و گفت: آموزش بالینی که بیمار در مرکز توجه نباشد ضد آموزش است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر امیر محسن ضیایی در سومین همایش ارائه دستاوردهای طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی بر اهمیت آموزش و بهبود کیفیت خدمات بالینی تأکید کرد و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف و رویکردهای دانشگاه توجه به حوزه بالین ضمن ارتقا سطح آموزش علوم پزشکی است.

 وی یادآور شد: ارائه خدمات درمانی باکیفیت به مردم سرلوحه کار دانشگاه است، هیچ خدمت بالینی نباید به دلیل برگزاری کنگره یا کارگاه تعطیل شود و این مهم خط قرمز دانشگاه است.

 دکتر ضیایی بر لزوم پایش مستمر نحوه خدمات درمانی و آموزشی در مراکز تحت پوشش دانشگاه تأکید کرد و گفت: لازمه پیشرفت کشور اعتماد به توانایی جوانان است و سرمایه‌گذاری در این حوزه نیز امری ضروری است.

 معاون آموزشی دانشگاه  در ادامه سخنان خود از تدوین سند تمایز دانشگاه خبر داد و اضافه کرد: امروز دانشگاه علوم پزشکی شهید به نقاط تمایز خود به روشی کاملاً علمی در حوزه‌ها و رشته‌های مختلف دسترسی دارد؛ دسترسی به سند تمایز این امکان را در اختیار دانشگاه قرار می‌دهد که ضمن تقویت نقاط متمایز تبدیل به دانشگاهی ممتاز در سطح منطقه و کشور شود.

دکتر ضیایی در ادامه سخنان خود نتایج کوتاه‌مدت محصولات و پروژه‌های اجراشده و یا در حال اجرای مرتبط با طرح تحول در آموزش علوم پزشکی را تشریح کرد.

وی طراحی مدل ارزیابی وضعیت علمی گروه‌های آموزشی بالینی و پایه، تعیین معیارهای سنجش در حیطه‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی، بررسی وضعیت علمی گروه‌ها بر اساس شاخص‌های مرتبط با حیطه‌های تعیین‌شده، ارزیابی وضعیت تمامی گروه‌های آموزشی بالینی و ارائه بازخورد  به آن‌ها، برنامه جامع آموزش بالینی با محوریت بیمار، تحلیل سیستماتیک برونداد گروه‌های آموزش بالینی و ... را از جمله دستاوردهای  طرح تحول در آموزش علوم پزشکی معرفی کرد.

 معاون آموزشی دانشگاه در ادامه لزوم همکاری تمامی ارکان و واحدهای دانشگاه را به‌منظور اجرای هر چه باکیفیت‌تر طرح تحول  در آموزش پزشکی خواستار شد و گفت: دانشگاه یک سازمان یادگیرنده است، بنابراین کارکنان دانشگاه به‌عنوان اولین پایه و اساس شکل‌گیری  باید خود را در مأموریت‌های سازمانی سهیم بدانند.

دکتر ضیایی با اشاره به این‌که موفقیت حوزه آموزش درگرو اجرای به هنگام و جدی طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی است، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پتانسیل تبدیل‌شدن به دانشگاه اول کشور و منطقه را دارد و در این مسیر نقش کارکنان و کارشناسان دانشگاه نقشی پررنگ و بی‌بدیل است.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سومین همایش ارائه دستاوردهای طرح تحول و نوآوری در آموزش پزشکی، ویژه مدیران و کارشناسان آموزش با حضور جمعی از مسئولان و کارشناسان در حوزه آموزش ۱۴ بهمن‌ماه در سالن ابن‌سینای دانشکده پزشکی برگزار شد.

 در این همایش پنل پرسش و پاسخ  با حضور اعضا و با موضوع ارزشیابی دانشجو توسط دکتر محمدحسین زاده، اعتباربخشی توسط دکتر بلوردی، آموزش پاسخگو توسط دکتر امیر مازیار نیایی و مستندسازی توسط دکتر زهره قمیان ارائه شد.

  • گروه خبری : اخبار معاونت,آرشيو اخبار معاونت
  • کد خبر : 73898
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست