×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1397/05/10 - 06:54
  • بازدید : 532
  • تعداد بازدید : 53
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
معاون آموزشی دانشگاه با گروه گوش و حلق و بینی دانشگاه دیدار کرد:

دکتر ضیایی:ارتقاء کیفی دانشگاه مهم ترین رسالت حوزه معاونت آموزشی است.

جلسه با گروه آموزشی گوش، گلو، بینی و جراحی سر و گردن با حضور دکتر سید امیر محسن ضیایی معاون آموزشی دانشگاه، دکترشاهین شادنیا قائم مقام و معاون اجرایی معاون آموزشی، دکتر ناصحی سر پرست مرکز امور هیات علمی، دکتر وحید شاهی مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه و مدیرگروه

 

جلسه با گروه آموزشی گوش، گلو، بینی و جراحی سر و گردن با حضور دکتر سید امیر محسن ضیایی معاون آموزشی دانشگاه، دکترشاهین شادنیا قائم مقام و معاون اجرایی معاون آموزشی، دکتر ناصحی سر پرست مرکز امور هیات علمی، دکتر وحید شاهی مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه و مدیرگروه و معاون آموزشی و اعضاء گروه آموزشی گوش و حلق و بینی و مدیران ستادی حوزه معاونت آموزشی دانشگاه در سالن شهید بهشتی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت، در ابتدای جلسه دکتر ضیایی ضمن تشکر از حضور اعضاء هیات علمی گروه آموزشی گوش گلو بینی و جراحی سر و گردن اظهار داشت: این گروه جزء اولین گروه های آموزشی است که در دانشگاه راه اندازی شده و اعضاء هیات علمی نخبه تشکیل و انتظار داریم در مقیاس های کشوری در بهترین موقعیت در بین دانشگاه های کشور  قرارگیرد.

معاون آموزشی دانشگاه ادغان داشت: در حال حاضر یکی از شاخص های انتخاب و رصد دانشگاه ها،  نتایج  امتحانات پره بورد و بورد می باشد و دانشگاه شهید بهشتی به عنوان دانشگاه تیپ یک و دارای برند، بایستی بهترین نتایج را در آزمون های کشوری کسب نماید و در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

وی افزود: دستیابی به  این هدف نیازمند برنامه ریزی و ارزیابی مستمر گروه های آموزشی است تا  نقاط قوت و ضعف، کمبودها و نیازهای گروه های مختلف بررسی شود.

دکتر ضیایی ضمن تاکید بر جذب هیات علمی نخبه افزود: در گروه ها جذب هیات علمی تحمیلی نخواهیم داشت و اگر نخبه ای در این رشته یافت شود  بدون هیچ مانعی جذب خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه در خصوص پراکندگی اعضاء هیات علمی گروه در مراکز مختلف و یا تجمیع آنها در یک مرکز گفت: این امر نیازمند سیاست گزاری و برنامه ریزی است.

وی اظهار کرد: برای ارتقاء گروه باید برنامه داشت و با یک تفاهم نامه بین دانشگاه و گروه می شود در بازه زمانی کوتاه و اقدامات منظم و منسجم به این مهم دست یافت.ایشان در ادامه گزارشی از وضعیت علمی دپارتمانها و گروه های آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به شاخص های مرجعیت گروه ها در تولید دانش را ارائه نمودند و وضعیت گروه ENTرا مورد بررسی قرار دادند.

دکتر ضیایی ضمن تاکید برحمایت گروه از انتخاب دستیاران در ورود آنها به امتحانات بورد ادغان داشت: دانشگاه به شدت از تصمیم گیری های گروه حمایت خواهد کرد و اگر تشخیص داده شود دستیاری صلاحیت ورود به امتحانات پره بورد و بورد را ندارند تصمیم گیری به صورت گروهی انجام شود و دانشگاه نیز از تصمیم گروه حمایت خواهد کرد.

در ادامه جلسه دکتر ناصحی سر پرست مرکز امور هیات علمی از وضعیت نیروی انسانی گروه گزارشی را ارائه کرد وی گفت: گروه آموزشی گوش و گلو  و بینی و جراحی سرو گردن از بدو تأسيس دانشكده پزشكي توسط استاد مرحوم دكتر جواد هدايتي در بيمارستان جرجاني راه اندازي شد. پس از افتتاح بيمارستان لقمان حکیم، گروه به اين بيمارستان منتقل شد. كليه اعمال جراحي تخصصي و فوق تخصصي شامل جراحي هاي سروگردن، لارنگولوژي- اتولوژي و نورواتولوژي و كاشت حلزون و رينولوژي و قاعده جمجمه در مراكز سه گانه لقمان حكيم، آيت الله طالقاني، مسيح دانشوري فعال مي باشد. اين گروه در حال حاضر در دو رشته اتولوژي- نورواتولوژي و رينولوژي فلوشيپ تربيت مي نمايد. وی ادغان داشت: این گروه با 19 هیأت علمی و میانگین 51 سال سن و میانگین سنوات 15 ساله در در سه مرکز مسیح دانشوری ، لقمان حکیم و ایت اله طالقانی فعالیت دارند.

 همچنین دکتر کوروش وحید شاهی نیز گزارشی از تحلیل مقایسه ای 6 ساله نتایج دانشنامه تخصصی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ارائه کردند

در این دیدار اعضاء گروه قلب به بیان برنامه ها و درخواست های خود پرداختند.

استاندارد سازی آزمونها، استفاده از رزیدنت ها در زمینه پژوهش، مقایسه عملکرد گروه با خودش در بازه زمانی مشخص، عدم معرفی رزیدنت های ضعیف در امتحانات پره بورد و بورد و حمایت دانشگاه در این زمینه، برنامه ریزی مناسب جهت همکاری با دیگر گروه ها در زمینه های مشترک ، تامین تجهیزات مورد نیاز در مراکز، عدم افزایش پذیرش دستیار،  تقویت کلاسهای آموزشی، تهیه پایان نامه هایی که منجر به تهیه مقاله ISIشوند درگروه، تهیه نقشه مشترک با بازه کوتاه مدت و میان مدت بین رئیس بخش- مدیر گروه و اعضاء گروه با هدف ارتقاء دستیاران- تدوین معیارهای ارزیابی گروه، مشارکت اعضاء هیات علمی در سیاست گزاری کلان دانشگاه، تناسب نسبت اعضاء هیات علمی به تعداد  رزیدنت ها در گروه و بازنگری در نحوه و تعداد پذیرش دستیاران- جذب هیات علمی جوان و نخبه در گروه از  جمله موارد مطرح شده از سوی مسوولین گروه ENTبود.

  • گروه خبری : اخبار معاونت,آرشيو اخبار معاونت
  • کد خبر : 65231
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست