ششصد و هفتادو نهمین جلسه شورای آموزشی و هفتادوچهارمین جلسه شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه برگزار شد.
ششصد و هفتاد و نهمین جلسه شورای آموزشی و هفتاد وچهارمین جلسه شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه با حضور معاون آموزشی دانشگاه، معاون اجرایی معاونت آموزشی، مدیران حوزه آموزش و معاونین آموزشی دانشکده های تابعه، روز شنبه 23 آذرماه سال جاری در سالن پورفسور مرندیاندانشگاه برگزار گردید .
ششصد و هفتاد و نهمین جلسه شورای آموزشی و هفتاد وچهارمین جلسه شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه با حضور معاون آموزشی دانشگاه، معاون اجرایی معاونت آموزشی، مدیران حوزه آموزش و معاونین آموزشی دانشکده های تابعه، روز شنبه 23 آذرماه سال جاری در سالن پورفسور مرندیان دانشگاه برگزار گردید .
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،در جلسه شورای آموزشی و جلسه شورای تحصیلات تکمیلی موضوعات پیشنهادی از حوزه های مدیریت امورآموزشی و تحصیلات تکمیلی و مرکز امور هیات علمی مطرح و بر اساس قوانین و مقررات مربوطه تصمیمات لازم اتخاذ گردید .
دکتر صدوقی معاون آموزشی ضمن تاکید بر توسعه هدفمند رشته ها گفت: توسعه آموزش در قسمت های مختلف از جمله توسعه رشته در مقاطع کارشناسی ارشد وPh.D باید با برنامه ریزی و براساس نیاز سنجی کشور دنبال شود. همچنین بر میزان پذیرش این مقطع توجه خاص شود تا متناسب با نیاز جامعه پذیرش داشته باشیم.
دکتر صدوقی در ادامه جلسه به وجود داشبورد درسامانه سما برای معاونین آموزشی جهت بررسی و گزارش گیری تاکید داشتند .
دکتر رجایی در ادامه توضیحات مبسوطی ازتعریف فعالیت های نوآورانه وفعالیت های دانش پژوهی ونیز نحوه معادلسازی دانش پژوهی در ماده 3 آیین نامه ارتقاء، پرتکل همکاری در فرایندهای نوآورانه آموزشی، نحوه امتیاز دهی براساس شاخص های تعیین شده در 6 حیطه های فعالیت و فرم های ارائه شده ودر نهایت ارائه گواهی توسط مرکز مطالعات را ارئه کردند .
مدیر مرکز مطالعات در خصوص دسته بندی فعالیتهای آموزشی گفت : کلیه فعالیت های نوآورانه و دانش پژوهی حوزه آموزشی در شش حیطه تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی ، ارزشیابی ، یاددهی و یادگیری ، محصولات آموزشی ، مدیریت و رهبری آموزش، یادگیری الکترونیک صورت می گیرد .
دکتر رجایی در ادامه درخصوص فعالیت های نوآورانه ودانش پژوهی و تقسیم بندی سطوح نوآوری آموزشی اظهارداشت: باتوجه به سطوح نوآوری آموزشی این مداخله رامی توان در 4 سطح دپارتمان آموزش (گروه )، دانشکده، دانشگاه، کشور تعریف کرد .
مدیر مرکز مطالعات با اشاره به نقش کمیته های دانشگاهی دانش پژوهی در خصوص فرایند داوری، ارزشیابی، تعیین امتیاز فعالیتهای دانشورانه و دانش پژوهی در دانشگاه افزود:
پس از اطمینان در خصوص احراز شرایط ورود به داوري، وجود معیارها ي شش گانه گلاسیک Glassick))دانش پژوهی آموزشی توسط کمیته دانشگاهی دانش پژوهی بررسی میگردد.کمیته دانشگاهی دانش پژوهی می تواند فعالیت هاي صورت گرفته را حداکثر تا سطح دانشگاه تعیین نماید . چنانچه بنا به تشخیص کمیته مزبور (با یا بدون درخواست فرد ارائه دهنده) نوآوري صورت گرفته درسطح کشوري باشد، لازم است مستندات مربوطه در کمیته کشوري دانش پژوهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بررسی گردد.
هر یک از فرایند های ارسالی که به مرکز مطالعات ارسال می شود توسط تیم کارشناسی و داوری بررسی ونقطه نظرات بعد از مشاوره وداوری به صاحبان فرایند جهت تکمیل آن فرایند وطرح در کمیته دانشگاهی داده می شود . ایشان همچنین درتوضیحاتی در خصوص اعضای ان کمیته که متشکل از معاون آموزشی دانشگاه (رئیس كمیته(، مدیر مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه )دبیر كمیته(، یک نفر از اعضای هیأت علمی به نمایندگی هیأت ممیزه دانشگاه، دو نفر از صاحبنظران و كارشناسان آموزش علوم پزشکی به پیشنهاد مدیر مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه و تائید هیأت ممیزه ارائه کردند.
ازجمله موضوعات مطرح شده در این جلسه که توسط مدیران امور اموزشی و تحصیلات تکمیلی و امور هیات علمی دانشگاه مطرح شد می توان به نظارت هرچه بیشتر بر انجام پایان نامه ها توسط اساتید راهنما، درخواست راه اندازی رشته کاردرمانی در مقطع Ph.D، درخواست راه اندازی رشته شنوایی شناسی در مقطع Ph.D، وبررسی ماموریت های اداری، آموزشی و مرخصی بدون حقوق و سایر موارد مطرح شد .