پنل تخصصی “طراحی فرایند دانش پژوهی از آغاز تا انجام” برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي معاونت آموزشي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي به نقل از روابط عمومي مركز مطالعات و توسعه آموزش پزشكي دانشگاه، پنل تخصصي آموزشي با عنوان " طراحي فرايندهاي دانش پژوهي از آغاز تا انجام " در اولين روز از جشنواره آموزشي در روز دوشنبه 9 خردادماه از ساعت 10-8، در محل معاونت آموزشی در قالب ارایه نمونه های طرح دانش پژوهی به شکل ترکیبی (حضوری و مجازی) برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي معاونت آموزشي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي به نقل از روابط عمومي مركز مطالعات و توسعه آموزش پزشكي دانشگاه، پنل تخصصي آموزشي با عنوان " طراحي فرايندهاي دانش پژوهي از آغاز تا انجام " در اولين روز از جشنواره آموزشي در روز دوشنبه 9 خردادماه از ساعت 10-8 ، در محل معاونت آموزشی در قالب ارایه نمونه های طرح دانش پژوهی به شکل ترکیبی (حضوری و مجازی) برگزار شد.
این پنل، اولین پانل تخصصی روز نخست جشنواره بود، که با محوریت نقش طرح های دانش پژوهشی و طرح های نوآورانه در حل و ارتقای موضوعات آموزشی اجرا گردید. ابتدا مقدمه کارگاه توسط آقای دکتر شمس مدیر مرکز مطالعات و توسعه با موضوع معرفی دانش پژوهی برگزار شد، سپس خانم دکتر نظری مسوول کمیته دانش پژوهی به ایراد مطلب پرداختند: ایشان فعالیت هایی را دانش پژوهی دانستند که منجر به تولید محصول آموزشی شود، قابلیت نقد و اریابی داشته و در اختیار دیگران قرار بگیرد. وی افزود دانش پژوهی در واقع یک مداخله آموزشی جدید است که باعث بهبود کیفیت آموزش می شود.
حیطه های فعالیت های دانش پژوهی شامل تدوین و بازنگری برنامه آموزشی، ارزشیابی، یاددهی و یادگیری، مدیریت و رهبری آموزشی، مشارکت در طراحی و تولید محصولات آموزشی و حیطه یادگیری الکترونیکی E-Learning معرفی شدند. همچنین معیارهای گلاسیک دانش پژوهی شامل تعیین اهداف، آماده سازی، متدولوژی مناسب، به دست آوردن نتایج مهم، انتشار عمومی و در نهایت نقد و باز اندیشی مطرح و توضیح داده شد.
در انتهای توضیحات در مورد امتیازهای دانش پژوهی در قالب بند 6 ماده 2 آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی توضیحاتی ارایه گردید.
در ادامه پنل 3 طرح مورد نفد و بررسی قرار گرفت. در این کارگاه برای آموزش بهتر، طرح ها از ابتدای ارایه ایده مطرح و نحوه شکل گیری پروپوزال دانش پژوهی گام به گام و درعمل نمایش داده شد. طرح های ارایه شده متعلق به خانم دکتر بیابانکی، خانم دکتر شیوا ایلیایی و دکتر علی انجو بوده و به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت. اساتید مدعو طرح ها را با درنظر گرفتن جزییات بررسی و بازخورد ارایه می دادند و صاحبان پروپوزال تغییرات را مطابق سناریوی پیش بینی شده اعمال و مجددا مطرح می کردند.