به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش
کسب رتبه سوم کشوری در طرح راد
همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و جشنواره آموزشی شهید مطهری با حضور وزیر بهداشت و با مجوز جایگاه و نقش آموزش در طرح شمول نظام سلامت در روزهای 19-20و 21 اردیبهشت ماه در

همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و جشنواره آموزشی شهید مطهری با حضور وزیر بهداشت و با مجوز جایگاه و نقش آموزش در طرح شمول نظام سلامت در روزهای 19-20و 21 اردیبهشت ماه در مرکز بین المللی همایش های رازی تشکیل شد . در این همایش دکتر یزدانی با اشاره به راه اندازی پرتال جامع همایش گفت: علاوه بر قرار دادن اسناد و نوآوری های آموزشی در این سامانه، قسمت عمده ای از ثبت نام اساتید، متخصصان، مدیران و دانشجویان برای شرکت در همایش در این پرتال انجام شد.همچنین 701 مقاله به دبیرخانه علمی همایش ارسال شده که از این بین، 161 مقاله به عنوان سخنرانی کوتاه و 188 مقاله به صورت پوستر پذیرفته شدند.
دبیر علمی شانزدهمین جشنواره شهید مطهری با اشاره به ارسال 241 فرآیند نوآورانه به دبیرخانه همایش که شامل اقدامات دانشگاه های علوم پزشکی در راستای ارتقای کیفیت آموزشی است خاطرنشان کرد 35 فرآیند نوآورانه در این همایش مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
. که سهم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از 6 فرآیند ارسالی در 6 حیطه آموزشی افتخار کسب مقام دوم در سه حیطه آموزشی به شرح ذیل می باشد .
- حیطه روشها و تکنیک های آموزشی:
برگزاری جلسات ژورنال کلاب با الگوی طبابت مبتنی بر شواهد در دپارتمان طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، صاحب فرآیند: دکتر مصطفی علوی مقدم و دکتر شهرام علمداری و دکتر کریمان از دانشکده پزشکی
- درحیطه مدیریت رهبری و مرجعیت:
- طراحی و پیاده سازی مدیریت کیفیت مبتنی بر استانداردهای بین المللی ISO 9001-Version 2008از دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی صاحبان فرایند دکتر کاظم دالایی ، دکتر الهه وحید دستجردی ، دکتر حمید خالقی ، دکتر عبدالحمید ظفرمند ، دکتر مهدی خدازاده و دکتر مریم معزی زاده بوده اند .
3-در حیطه محصولات آموزشی:
آموزش عملی روش جدید جراحی جمجمه در پلاژیوسفالی به دستیاران جراحی پلاستیک-فلوشیپ جراحی جمجمه، فک و صورت با بکارگیری بسته آموزشی شامل فیلم و انیمیشن از جراحی جمجمه صاحب فرآیند دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی از مرکز پزشکی ، آنوزشی و درمانی پانزده خرداد .
همچنین در این همایش از سخنران اصلی، شش پانل، 45 سخنرانی کوتاه فرآیند نوآورانه، 161 سخنرانی کوتاه مقالات پذیرفته شده، ارایه 188 مقاله به صورت پوستر، 10 صبحانه کاری، شش کلینیک مشاوره آموزشی و شش گزارش علمی پژوهشی توسط دانشجویان دکتری آموزش پزشکی برگزار می شود.
درا ین راستا کارگاهی که توسط مرکز توسعه مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان کارگاه برتر انتخاب شد .
این کارگاه با عنوان اخلاق و منش حرفه ای در آموزش توسط خانم دکتر افشار اجراء شده بود.
همچنین در زمینه طرح راد دانشگاه موفق به کسب مقام سوم در میان دانشگاه های کشور شد .
1- طرح راد معاونت آموزشی رتبه سوم کلی طرح راد
- طرح راد توسعه کیفی آموزش رتبه سوم
نظر