به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش
برگزاری ششصد و چهل و پنجمین جلسه شورای تخصصی آموزشی و بیست و هفتمین
دکتر صدوقی معاون آموزشی در این جلسه از اهداف و سیاستهای معاونت آموزشی در برگزاری جشنواره آموزشی شهید

ششصد و چهل و پنجمین جلسه شورای تخصصی آموزشی و بیست و هفتمین جلسه شورای تخصصی تحصیلات تکمیلی دانشگاه روز یکشنبه بیست و نهم آذر ماه در دفتر معاونت آموزشی با حضور دکتر صدوقی معاون آموزشی دانشگاه، مدیران ، مشاوران معاونت آموزشی و معاونین آموزشی دانشکده برگزار شد.
دکتر صدوقی معاون آموزشی در این جلسه از اهداف و سیاستهای معاونت آموزشی در برگزاری جشنواره آموزشی شهید مطهری در سال آتی گفت و عنوان نمودند که "جشنواره آموزشی شهید مطهری میثاق عملکرد یک ساله معاونت آموزشی دانشگاه می باشد . "
ایشان در ادامه گفت :در جشنواره آموزشی سال جاری که در اردیبهشت ماه برگزار شده بود ، علاوه بر انتخاب فرایندهای برتر و اعضاء هیات علمی برتر از گروه های آموزشی برتر نیز تقدیر به عمل آمد .
دکتر صدوقی از معاونین آموزشی خواست تا با تشکیل کمیته ای در دانشکده های خود و تعامل بیشتر با گروه ها و اعضاء هیأت علمی ، کار گروه های لازم جهت بررسی و کارشناسی محورهای جشنواره را تشکیل دهند این محورها عبارتند از به روز رسانی وب سایت گروه ها ، آموزش مجازی ، میزان قبولی در آزمونهای کشوری و بسته های دوازدهگانه طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی مبتنی بر برنامه آموزش عالی حوزه سلامت .
وی در ادامه افزود با توجه به سیاست معاونت آموزشی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی هریک از دانشگاههای علوم پزشکی کشور مسئولیت یکی از بسته های دوازدهگانه طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی را به عهده دارند که به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بسته توسعه آموزش مجازی در علوم پزشکی واگذار شده و زیر ساختهای این بسته در حال تدوین می باشد.
همچنین وی از تدوین سیستم ارزشیابی اعضاء هیأت علمی توسط سامانه سما خبر داد که قرار داد با شرکت مربوطه منعقد شده و در حال راه اندازی می باشد .
در این جلسه موضوع مصوبات جلسه شماره 87 مورخ 94/9/7 کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
در کمیسیون فوق مقرر نموده بود :1- کلیه دانشجویانی که از فرصت ارفاقی کمیسیون استفاده می کنند ملزم به اخذ حداکثر 12 واحد هستند و بیش از آن در موارد خاص با نظر شورای آموزشی دانشگاه خواهد بود. 2- دانشجو در نیمسال های بعدی در صورت کسب معدل 14 و بالاتر قادر خواهد بود طبق برنامه عادی آموزش واحد اخذ نماید . شورای آموزشی ضمن موافقت با بندهای 1و 2 کمسیون موارد خاص مقرر نمود در صورت کسب معدل 12تا 14 دانشجو یان ،حداکثر 14 واحد درسی اخذ نمایند .
در این جلسه موضوع درخواست تاسیس رشته اخلاق پزشکی بالینی در مقطع فلوشیپ مطرح و پس از بحث و بررسی مقرر شد پس از تکمیل ظرفیت اعضاء هیات علمی جهت طرح در شورای آتی دانشگاه مطرح گردد .
در ادامه جلسه موارد مطرح از سوی آموزش کل ، تحصیلات تکمیلی و امور هیأت علمی مورد بحث و تبادل نظر اعضاء شورا قرار گرفت.و موارد مورد توافق به تصویب شورا رسید .
نظر